Elektriautode laadimiseks rajatakse Eestis 160 kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eraisikud on elektriauto soodsamaks soetamiseks esitanud 20 avaldust, väljastatud on üheksa autot.
Eraisikud on elektriauto soodsamaks soetamiseks esitanud 20 avaldust, väljastatud on üheksa autot. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Riiklik sihtasutus KredEx avalikustas eile 144 elektriautode laadimise kohta, kokku on neis 160 laadijat.

KredExi elektriautode projektijuht Mirja Adler sõnas laadimiskohti esitledes, et 60 laadimispunkti tuleb põhi- ja kõrvalmaanteedele.

Sada laadimiskohta paigaldatakse rohkem kui 5000 elanikuga asulatesse ja linnadesse, näiteks Otepää-taolistesse turismiasulatesse ning nendesse, mida läbib maantee.
Laadimispunktid tulevad ka Tallinna, Rohuküla, Heltermaa, Virtsu ja Kuivastu sadamasse. Viljandi maakonnas rajatakse neid Viljandisse neli ning Viiratsi, Kõo, Tarvastu ja Karksi valda üks.  

«Lähtusime asukohta valides liiklustihedusest ja kasutamismugavusest, et tagada elektriautode kasutajatele turvatunne,» selgitas Adler.

Praegu käib kohtade projekteerimine. Seejärel kuulutab KredEx välja riigihanke, et leida firma, kes laadimispunktid kõikjal valmis ehitab.

Kiirlaadimisseadmed tarnib aktsiaselts ABB, kes võitis riigihanke 6,6 miljoni eurose pakkumisega.

Kiirlaadimisvõrgustik peab olema töövalmis hiljemalt selle aasta 31. oktoobriks.
Vahepeal on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium otsustanud teha elektriautode toetussüsteemis muudatusi, et suurendada nende valikut.

Ministeeriumi tehnoloogia- ja innovatsioonitalituse juhataja Jarmo Tuisk ütles, et toetussüsteemi soovitakse lisada uusi kategooriaid. Põhiliselt puudutab see suuremate kommertskasutuses olevate sõidukite ja väikesaartel kergsõidukite kasutuselevõttu.

Ühtlasi hõlmavad muudatusettepanekud akugarantii nõudeid ning kohustuslik kaskokindlustus hakkab elektriautode puhul edaspidi kehtima senise ostulepingu sõlmimise aja asemel auto kättesaamisest alates.

Kui palju võiks elektriautode müük edaspidi kasvada, ei soovinud Tuisk prognoosida.
Eilseks olid eraisikud esitanud KredExile elektriautode soetamiseks 20 taotlust ja väljastatud on üheksa autot.

Märksõnad

Tagasi üles