Kaupo Kase: kohalikud teavad omi asju paremini (1)

Kergliiklustee võiks valla ja kohalike arvates alata Mustriku bussipeatusest ja liituda seejärel juba olemasoleva kergliiklusteega.
Kergliiklustee võiks valla ja kohalike arvates alata Mustriku bussipeatusest ja liituda seejärel juba olemasoleva kergliiklusteega. Foto: Elmo Riig

VIIS AASTAT tagasi andis vabariigi valitsus haldusreformi aruteludel signaali, et pärast reformi saavad kohalikud omavalitsused rohkem õigust piirkonna arendamisel kaasa rääkida. Praegu peab kahjuks tõdema, et oluliselt suuremat otsustusõigust neil ei ole. Mõnes valdkonnas on protsessid liikunud lausa vastupidi. Riigiteede arendamise otsused ei sõltu üldse kohalike elanike arvamusest. Riiklike investeeringute otsused tehakse ikka Tallinnas, Pärnus või Tartus, aga mitte Viljandimaa omavalitsustes.

Eestis ringi sõites on näha riigiteede ääres looklevaid kergliiklusteid. Peaaegu iga kord neist möödudes leian end küsimas: miks selliseid teid meie maakonnas riigiteede kõrval nii vähe on? Kohe tuleb meelde transpordiameti kunagi Viljandimaal Tartu maantee kõrval elavatele inimestele antud lubadus, et Viljandi linna ja Tänassilma küla (tulevikus miks mitte ka Valma ja Leie küla) hakkab ühendama kergliiklustee. Valmis tehti kitsas maantee autodele, aga kergliiklustee, mis ühendaks Viljandit ja Tänassilmat, jäigi kokku ehitamata.

Märksõnad

Tagasi üles