Cleveroni robotkuller võttis suuna Hollandisse (3)

Marko Suurmägi
, peatoimetaja asetäitja
Copy
Cleveroni robotkuller Viljandi tänavatel.
Cleveroni robotkuller Viljandi tänavatel. Foto: Mikk Mihkel Vaabel

Viljandlastele aastate jooksul tuttavaks saanud autonoomne robotkuller Cleveron 701 suundus Hollandisse, kus korraldati koos pakiveo suurtegija, Hollandi DPD-ga nädalapikkune katsetus. Esimest korda juhtisid Cleveroni töötajad oma kontorist kullerit, mis liikus võõras linnas, neist 1500 kilomeetri kaugusel. 

Ettevõtete koostöö tähistab esimesi samme autonoomse pakiveoteenuse Hollandi tänavatele jõudmiseks. DPD Hollandi innovatsioonijuht Jorin Aardoom märkis Cleveroni pressiteate vahendusel, et ettevõte püüab iga päevaga parandada pakisaatjate ja -vastuvõtjate kogemust. Esimene katsetus näitas Aardoomi väitel paljutõotavaid tulemusi.

Katseprojekt oli Cleveronile proovikivi, tõestamaks, et koduväljaku eelis ei ole määrav ning Cleveron Mobility tehnoloogia võimaldab sõidukil liikuda ka võõras keskkonnas, sõltumata sellest, kui pikk on vahemaa operaatoriga. Cleveroni töötajad said esimest korda kontrollida sõidukit, mis liikus Hollandis, neist 1500 kilomeetri kauguselt. Enneolematu sõidukogemuse said ka hollandlased, kes vastupidi, kodumaalt lahkumata, sõitsid esimest korda Eestis.

Niimoodi juhitakse Cleveroni autonoomset robotkullerit.
Niimoodi juhitakse Cleveroni autonoomset robotkullerit. Foto: Cleveron

E-kaubanduse kiire kasv on Cleveroni juhtide ja arendajate hinnangul mõjutanud jae- ja logistikasektoris tegutsevaid ettevõtteid. Aina kasvava nõudlusega sammu pidamine nõuab uusi lähenemisviisi, mistõttu on ettevõtetel oluline kasutusele võtta uusi tehnoloogiaid ja rakendada nutikaid lahendusi.

Robotkullerid on Cleveroni juhatuse esimehe Arno Küti sõnul nii-öelda viimase miili tulevik. Cleveron Mobility arendatav tehnoloogia muudab kulleriteenuse efektiivseks, sest üks operaator suudab kontrollida kuni kümmet sõidukit korraga.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles