Transpordiamet soovitab algava kooliaasta eel võtta asulates liigeldes tempo maha ning toob tänavatele ja meediasse liiklusohutuskampaania "Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam".
Transpordiamet soovitab asulates liigeldes tempo maha võtta
"Ligikaudu 90 protsenti jalakäijaõnnetustest toimub asulates," ütles transpordiameti ennetustöö osakonna ekspert Liis Sepp. "Kõikidest eelmisel aastal hukkunutest olid 24 protsenti jalakäijad. Igal sõidukijuhil on vastutus teiste liiklejate ees. Me kõik soovime jõuda ohutult sihtpunkti."
Üks oluline õnnetuste juhtumise põhjus on tema sõnul kiiruse ületamine. 2020. aastal korraldatud küsitluse "Sõidukiiruse valik ja joobes juhtimine" tulemusena selgus, et linnades ja asulates sõidab lubatud suurima kiiruse piires 56 protsenti juhtidest, see arv oli 2019. aastal kahe protsenti võrra väiksem ehk 54. Piirkiirust ületab seega viimase küsitluse andmetel 44 protsenti vastanutest. Piirkiiruse ületamist põhjendati kõige enam teiste liiklejate kiirusest tingitud kiirusevalikuga ning möödasõidu sooritamisega.
LIIKLUS
Nõuanded kiiruse järgimiseks:
Jälgi regulaarselt oma spidomeetri näitu, eriti asulasse sisenedes.
Teadvusta, mis paneb sind kiirust ületama. Liiklusvoog, närvilisus, harjumus?
Piirkiirus ei ole kohustuslik! Kohalda oma kiirust vastavalt ilmastiku- ja teeoludele.
Varu sihtpunkti jõudmiseks aega, eriti kui tead, et liikluskoormus on tavapärasest suurem.
Ole liikluses kohal ning tegele 100 protsenti sõidukijuhtimisega.
Hoia piisavat pikivahet. See võimaldab sujuvamalt ja säästlikumalt sõita.
Pea meeles, et asulas kehtib kiiruspiirang märgist kuni märgi taga oleva lähima ristmikuni, ristmiku puudumisel kuni asula lõpuni või piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud tahvliga teatatud kauguseni.
Ole teistele eeskujuks ja järgi piirkiirust! Piirkiirusest kinni pidades on mõnusam sõita ja sõitu nautida.
Allikas: TrantspordiametPiirkiiruse eiramine võib Sepa kinnitusel doominoefektina põhjustada ohtlikke tagajärgi: autojuhi nägemisväli aheneb, mis tähendab, et väheneb võimalus reageerida õigel ajal ning suureneb peatumiseks kuluv aeg. Seetõttu on tagajärjed õnnetuse korral raskemad.
"Liigne kiirus liikluses ei hõlma endas üksnes kehtestatud piirkiiruse ületamist. See tähendab ka liiga kiiresti sõitmist hetkel, mil muud mõjufaktorid nagu ilm, valgustus, ummikud ja teeolud nõuaksid aeglasemat sõidukiirust. Seetõttu on kampaania loovlahendusel kujutatud linnakiiruse sümbolina 50 asemel 49," rääkis Sepp.
Transpordiameti liiklusohutuskampaania "Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam" on ajastatud septembrisse, mil kooliaastat alustavad lapsed ja liiklus muutub suviste sõiduoludega võrreldes aktiivsemaks.