Läinud neljapäeval võis lasteaia Mesimumm juhataja Lea Matson rõõmustada teate üle, et hommikutundidel ohtlikult tiheda liiklusega Koidu tänava lõik muudetakse ühesuunaliseks. Juba esmaspäeval otsustas Viljandi linnavalitsus sellest plaanist aga loobuda.
Koidu tänaval ukerdajad ootavad uut lahendust
«Autod pargivad mõlemal pool teed ja kui nad ka sõidavad mõlemas suunas, on korraga tänaval neli rida,» kirjeldas Matson olukorda Koidu tänava Posti ja Tartu tänava vahelisel lõigul. «Eriti hull on lugu olnud viimastel lumistel talvedel.»
Tänav kipub umbe minema tavaliselt hommikuti, mil vanemad lapsi aeda toovad. Juhataja hinnangul saabub 80 protsenti põnnidest päevahoidu autoga ja tipptunni tihedas sagimises on mitu korda ette tulnud, et juhid peavad kokkupõrke vältimiseks täiest jõust pidurdama.
Turvalisema liikluse nimel taotles lasteaed linnalt kaht muudatust: ülekäiguradasid Posti ja Koidu tänavale ning Koidu tänava ühel poolel parkimise keelamist.
Linnavalitsuse liikluskomisjon eelistas lahendada olukorra aga hoopis tänavalõigu ühesuunaliseks muutmisega, mis lasteaednikke samuti rahuldas.
«See oli komisjoni üksmeelne otsus,» lausus liikluskomisjoni liige ja Viljandi politseijuht Alvar Pähkel. «Praegu ukerdavad autod seal üksteisest vaevaga mööda, aga kui üks sõidusuund kinni panna, jääb see mure ära.»
Pähkli sõnul tekiks Koidu tänava ühesuunaliseks tegemisega loogiline ring, sest Tartu ja Jakobsoni tänava vahele jääv Lossi tänav on teistpidi ühesuunaline.
Ehkki teave tänavat ootavast ümberkorraldusest jõudis nii lasteaeda kui «Sakalasse», selgus kiiresti, et see on ennatlik. Nimelt on liikluskomisjonil õigus vaid soovitada, otsuse langetab aga linnavalitsus.
Esmaspäeval nõu pidanud linnavalitsus seekord liiklusspetsialistidega ühel nõul ei olnud ja saatis teema komisjonile uueks arutamiseks korraldusega leida lahendus, mis lubaks sõita Koidu tänaval mõlemat pidi.
«Minu teada on liikluskomisjoni arvamuse arvestamata jätmine esmakordne,» sõnas Pähkel.
Viljandi abilinnapea Rein Triisa hinnangul on ühe sõidusuuna kaotamine nii suur uuendus, et seda võib ette võtta vaid siis, kui teistest abinõudest kasu pole.
«Miks muuta liiklusskeemi, kui suuremal osal ajast ei ole seal suurt koormust?» küsis ta. «Võib-olla tasuks hoopis teatud kellaaegadel parkimine ära keelata.»
Triisa tõdes, et hommikuse tipptunni ajal on autodel kitsas kõigi lasteaedade ja koolide juures.