N, 8.12.2022

Viljandit kostitati maailmaesiettekandega

Kaie Mölter
, reporter
Viljandit kostitati maailmaesiettekandega
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Kammerorkester ME103 ja pianist Irina Zahharenkova. Esiplaanil soleerivad viiuldaja Marie-Helen Aavakivi ja flöödimängija Liina Fidelman.
Kammerorkester ME103 ja pianist Irina Zahharenkova. Esiplaanil soleerivad viiuldaja Marie-Helen Aavakivi ja flöödimängija Liina Fidelman. Foto: Jaan Männik

Kammerorkester ME103 valis esimeseks kontserdilavaks pärimusmuusika aida ja solistiks tipp-pianist Irina Zahharenkova.

Neljapäevaõhtune kontsert täitis saali publikuga parasjagu mõõdukalt, nagu paraegused viiruseaja nõuded lubavad. Publik võttis kavas olevad Johann Sebastian Bachi klahvpillikontserdid tänuga vastu ning kontserdi lõppedes küsis pianist arglikult, kas soovitakse kuulda ka lisapalu. Publik soovis ja neid oli varuks kaks.

Kõigepealt esitas Irina Zahharenkova ühe soolopala ning kontserdi lõpetas Bachi hästi tuntud aaria kolmandast orkestrisüidist. Tšellist Aare Tammesalu on oma sõnul seda pala mänginud üle viiesaja korra, ent selle mõju muutub ajaga aina võimsamaks. Samuti kiitis ta kontserdipaika, kus vaikuses, enne esimest poognatõmmetki on juba tunda, et midagi toimub.

Pärast kontserti ütles tšellist ja orkestri kaasprodutsent Aare Tammesalu, et uue orkestri avakontserdi järel tõsine töö alles algab, sest kuulajatele tuleb pakkuda nüüd midagi uut ja värsket ning ideid ja uusi projekte on järjekorras päris mitu.

Tammesalu sõnul saab uue orkestri tunnusjooneks, et see liigub ühe kontserdiga Eestis ringi ja esitab seda neli-viis korda eri linnades. Näiteks neljapäeval pärimusmuusika aidas kõlanud kontsert on laupäeval Türi kultuurikeskuses ja laupäeval Kadrioru kunstimuuseumis. Tammesalu hinnangul esitatakse orkestrimuusikat väljaspool Tallinna kahetsusväärselt vähe ning loodud orkester püüab seda lünka täita.

Projektiorkester on Tammesalu sõnul ka muusikutele hea vaheldus oma suurtele põhiorkestritele, kus muusikul võib kümne aasta jooksul tekkida mugavustsoon, mida sellises projektiorkestris juhtuda ei saa. "Põnev on pakkuda ka konkurentsi riiklikele orkestritele, kui see peaks õnnestuma. Ambitsioonikaid plaane on palju," lausus tšellist.

Märksõnad
Tagasi üles