Viljandi kannab uhkusega maakonnakeskuse rolli ja funktsioone. Paljud maakonna teiste omavalitsuste elanikud helistavad maavalitsuse kadumise järel just Viljandi linnavalitsusse, et erapooletut abi või nõu saada. Kindlasti anname nõu, kui oskame ja teame. Kahjuks on kõik teenused siiski ainult linnakodanikele. Samas teame, et lihtne on kahe hiireklõpsuga sissekirjutust muuta, et saada koht lasteaias või koolis, ja siis piisab vaid uutest linnukestest andmebaasis, et vald näiteks tee lumest puhtaks ajaks.
Leian, et inimesi puudutavate teenuste koha pealt tuleks astuda samm edasi ja hakata mõtlema regionaalselt, maakonnapõhiselt. Seda enam, et tihti meil spetsialiste napib ja pole kellegi huvides neid üksteiselt ära meelitada ja üle osta. Pärast haldusreformi on meil Viljandi maakonnas vaid neli omavalitsust. Koostööpartnereid on seega väike ja sobilik arv. Liitumisjärgsed traageldused on nüüdseks ehk kokku kasvanud ja ongi aeg hakata mõtlema, et koostöös naabritega saame paremaks ja tugevemaks kasvada. Pole ju meie huvides, kui liigitume omadeks ja võõrasteks. Maakonna 46 000 elanikku on just paras ports, et tekitada teatud teenuste osutamiseks vajalik kriitiline mass ning tagada spetsialistidele võimalus spetsialiseeruda ja hoida oma professiooni kõrgel tasemel.
HARIDUSE JA sotsiaalvaldkonna piirid on hägustumas ning mida parem on valdkondadevaheline koostöö, seda parem on eakatel, lastel ja peredel üldiselt. Väike osa linlasi käib teistes omavalitsustes koolides ja üks kolmandik Viljandi koolilastest elab tegelikult väljaspool linna piire. Haridus ja sotsiaaltöö ongi need inimesele väga tähtsad valdkonnad, mis vajavad omavalitsustevahelist koostööd, et inimene elaks õnnelikult ega peaks skeemitama sissekirjutusega.