Eesti esimene professionaalne kunstnik oli ka esimene Viljandi reklaamija

Margus Haav
, reporter
Copy
Eesti kunstimuuseumi direktor, kunstiteadlane Kadi Polli ja Johann Köleri autoportree. Eri muuseumidest ei õnnestu kahjuks kõiki Köleri töid enam Eestisse kokku tuua. Tema loomingut leiab muu hulgas Peterburist Ermitaažist ja Moskvast Tretjakovi galeriist.
Eesti kunstimuuseumi direktor, kunstiteadlane Kadi Polli ja Johann Köleri autoportree. Eri muuseumidest ei õnnestu kahjuks kõiki Köleri töid enam Eestisse kokku tuua. Tema loomingut leiab muu hulgas Peterburist Ermitaažist ja Moskvast Tretjakovi galeriist. Foto: Elmo Riig

«Algusest peale on teatud, et just siia tuleb Köleri ruum,» räägib Kumu direktor, kunstiteadlane Kadi Polli ja vaatab kunstimuuseumi kõrges saalis ringi. Tema hääl kajab seintelt vastu.

«Köleri töid on ka arhitektuurses lahenduses spetsiaalselt silmas peetud. Seinad on võimsad ja ruum on kõrgem kui teistes ekspositsioonisaalides.»

Tõepoolest, Johann Köleri 1887. aastal Pariisis valminud õlimaal «Lorelei needmine munkade poolt» mahub selle ruumi seinale lahedasti ära. Maal on ligi neli meetrit kõrge ning peaaegu kolm ja pool meetrit lai. «Ega seda oleks saanudki muidu eksponeerida,» ütleb Polli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles