Kolmapäeval Jakobsoni gümnaasiumis aset leidnud Tartu ülikooli haridusteaduskonna päeval püüdsid õppejõud ennast kurssi viia praeguse koolieluga, et saadud kogemusi edaspidi oma töös kasutada.
Õpetajate õpetajad värskendasid pedagoogioskusi
Koolieluga tutvumiseks kasutasid õppejõud kõige otsesemat teed: nad läksid ise lastele tunde andma. Nii andiski Tartu ülikooli haridusteaduskonna dekaani kohusetäitja Hasso Kukemelk paarile klassile füüsikat, prodekaan Jüri Ginter ühiskonnaõpetust ja pedagoogikaosakonna juhataja Piret Luik matemaatikat.
Õppejõud Marianne Olbrei juhtis loodusõpetuse tunde, Tiiu Kadajas õpetas emakeelt ning Sirje Pihlap arvutiõpetust ja matemaatikat.
Pärast tunde ja koolimajaga tutvumist kohtusid tartlased Jakobsoni gümnaasiumi ainekomisjonide esimeeste ja õpetajatega. Seal kõneldi, kuidas õppejõududel tunnis läks ning mida õpetajad ülikoolilt ja õppeasutuste koostööst ootavad.
«Kogu see päev analüüsitakse põhjalikult läbi ning saadud kogemusi proovime kasutada oma õppetöös,» lausus pedagoogikaosakonna juhataja Piret Luik.
Dekaani kohusetäitja Hasso Kukemelk selgitas, miks akadeemiline seltskond eile Viljandimaa suurimasse kooli tuli. «Formaalne põhjus on see, et ülikool sõlmis mõni aeg tagasi Jakobsoni gümnaasiumiga koostööleppe ning õppejõudude külaskäigud ongi üks selle koostöövorme,» kõneles ta.
«Teine põhjus seondub aga rohkem meie huvide ja vajadustega,» jätkas dekaani kohusetäitja. «Enamikul meist on õpetajakogemus, kuid aja jooksul muutuvad nii lapsed kui kool. Tänane päev aitab meil teadmisi värskendada ning on õppejõududele täienduskoolituse eest.»
Kolmanda aspektina tõi dekaan välja selle, et ennast kooliõpetaja rolli asetades saavad õppejõud aimu koolide ootustest. «See aitab meil mõista, milliseid täienduskoolitusi peaksime edaspidi pedagoogidele pakkuma ning millele oma õpetuses rohkem tähelepanu pöörama.»
Kukemelk tunnistas, et kuigi Tartu ülikool teeb koostööd paljude Eesti üldhariduskoolidega, ei jõuta selliseid päevi kõikjal korraldada. «Vastasel juhul peaksime haridusteaduskonna muutma rändõpetajate trupiks, kes käib koolist kooli,» nentis ta.
Dekaani kohusetäitja lisas, et teiste õppeasutustega peab ülikool sidet muul moel, kaasates neid rohkem uurimistegevusse või arendusprojektidesse.