Niisiis ei tea tegelikku olukorda keegi ning käigust võetakse ära bussid, kus ametlikult justkui ei ole sõitjaid, aga tegelikult on. Pärast «rahva ülestõusu» ja arvukaid pahaseid kõnesid on buss varsti tagasi liinil. Ja siis kõik kordub.
MINU HINNANGUL peaksid linnasisese sõitjateveoga tegelema ainult linnaliinibussid. Elu näitab paraku midagi muud. Viimase näitena lisati maakonnaliinidele peatus, mis asub Viljandi bussijaamast 390 meetri kaugusel ja millest järgmine peatus on vaid 380 meetri kaugusel – esimene neist küll klausliga, et ainult sisenemiseks. Maaliinibussides on lisaks veel turvavööd, mille kasutamist peab bussijuht nõudma ka paarisajameetriste peatusevahede korral. Tobedamat olukorda on raske ette kujutada. Kas see on siis kiire ja sujuv ühistransport?
Olen nõus, et maaliinibuss, mis väljub linnast, võiks teele jäävatest peatustest inimesi peale võtta ning linna saabuv buss võiks sõitjaid peatustes välja lasta. Linnasisene sõitjatevedu jäägu aga ikka linnaliinibussidele.
Maa- ja linnaliinibusside graafiku kattuvus tähendab ühtlasi seda, et bussid ei mahu tihtipeale peatustesse ära. Peatused on projekteeritud ja ehitatud ainult ühele bussile. Kui sinna satub korraga kaks bussi, on kogu liiklus häiritud. Kesklinn, mida praegu usinalt uueks ehitatakse, ei kannatanud kahjuks kusagil välja bussitaskute pikendamist – ruumi selleks väidetavalt pole. Kujutage nüüd ette olukorda, et Kauba tänava otsas olevalt ringilt ei saa autod maha sõita, sest üks buss ootab kannatlikult peatusesse sisenemise järjekorda. Kahtlustan, et see pole küll see uus ja sujuvaks muudetud liiklusega kesklinn, mida oleme lootnud.