Sel neljapäeval löödi Karksi-Nuia lähistel asuvas Ainja krossirajal sisse kopp. Algasid krossiraja ulatuslikud ümberehitustööd, mis lõpevad sellega, et krossirada pannakse sõna otseses mõttes teistpidi käima.
Ainja krossirajal sõidab tsiklite asemel kopp
“Väga lihtsalt öeldes: rada hakkab teistpidi käima,” vastas rada haldava mittetulundusühingu Karksi Tehnikaspordiklubi juhatuse liige Anti Kala. Pärimise peale mille jaoks see vajalik on, vastas ta: “Tahaks midagi värsket. Iga asi ammendub ja kaotab väärtust.”
Selleks, et rada teistpidi “tööle panna”, tuleb Kala sõnul ümber ehitada nii hüpped kui start. “Idee rada ümber ehitada tekkis juba viis aastat tagasi. Kui ma toona selle mõtte välja käisin, siis ei tulnud keegi väga kaasa.”
Aga viis aastat hiljem löödigi nüüd ikkagi kopp maasse. “Toetajad olid ka poolt: teeme ära ja nii ta läks!” ütles Kala. Küsimusele, millal uut rada uudistama võib tulla, vastas Kala, et arvatavasti saab uhiuues kuues rada valmis järgmise nädala teises pooles. “Kopajuht on tasemel,” kiitis ta.
Küll aga toonitas Kala, et praeguses eriolukorras pole raja kasutamine siiski veel lubatud ning sõidunäljastel tuleb oodata infot, et roheline tuli on antud. “Alles mõnda aega tagasi ei tohtinud korraldada ühistreeninguid ja muid kogunemisi. Et see on avalik spordirajatis, siis otsustasime selle kinni hoida, siis pole pärast mingit näpuga näitamist krossisõitjate poole,” nentis ta.
Olgugi et eelmisest nädalast on ühistreeningud värskes õhus jällegi lubatud, toonitas Kala, et uut rada saab testima minna siis, kui selle kohta vastav info tuleb. Info paneb ta üles Nuia krossiraja ja rajainfo Facebooki leheküljele.
Järgmisel nädalal oleks pidanud Ainja krossirajal toimuma “Nuia suursõit”, mis on ühtlasi Eesti meistrivõistluste teine etapp, ent koroonakriisist tingituna lükatakse see teadmata ajaks edasi. “Seda peetakse number üks krossirajaks Eestiks. Äkki ikka sügisel saab etapi ära pidada,” ütles Kala, kes kuulub ühtlasi ka motoföderatsiooni krossikomisjoni.