USUN, ET PALJUD lapsevanemad on praeguseks saanud toreda ettepaneku, et lapse arenguvestlus võiks toimuda digivõimalusi kasutades. Vanemate rühmade lapsevanemad juba teavad, mis on koolivalmiduse kaart. Selle lõplik täitmine ja allkirjastamine on palju aega ja süvenemist nõudev töö. Just see kaart annab järgmisele haridusastmele, koolile teada, kas ja kuivõrd on laps valmis koolis õppima asuma.
Õppejuhtidele esitatakse enese- ja rühmaanalüüse, rühmasisene õpetajate, õpetajaabide ja assistentide koostöö toimib edasi ka siis, kui töö tehakse igaühe kodus. Viljandi linna koolid ja lasteaiad on just asunud linna kinnitatud arengukava tuules oma asutuse arengukava koostama. Selleks tarbeks loodud koostöörühmad tegutsevad distantsilt samamoodi edasi.
Rohkem kui kunagi enne vajavad lapsevanemad professionaalset nõu ja nõustamist ka lasteaia personalilt. Aktiivsem suhtlemine käib peamiselt Stuudiumi keskkonna vahendusel.
Peale pedagoogiliste soovituste andmise õpetavad lasteaiaõpetajad vanemaid, kuidas anda näiteks digiallkirja ja kust leida vajalikke digimaterjale. Hea on see, et meie lasteaiaõpetajaid usaldatakse, sest info ülekülluses on lihtne ära eksida. Kui lasteaed leiab näiteks asjaliku materjali, kuidas lapsele viirusest rääkida, jagab ta linki Stuudiumis ja siis on lapsevanema otsustada, kas ta kasutab saadud teadmisi.
Palun vanematel, kes viivad hommikuti lapsi lasteaeda, teha kodus selgitustööd, et vastu võtab neid tuttav õpetaja, aga kaitsemaskis ja kummikinnastes. See pole karneval, nii kaitsevad kõik kõiki.
Eriolukorra ajal on lapsi lasteaedades olnud 20 ringis. Suur tänu neile, kes on leidnud võimaluse oma kõige kallimat vara, oma last, hoida teisel moel. Eriolukord mõjub paljude närvikavale ning seetõttu tuleb kõiki asjaosalisi eriliselt tunnustada.