Küünalde müük purustab rekordeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Võhma küünlavabriku omanik Peter Wüthrich võib rõõmustada, sest tema firma tooted on iga aastaga tuntust kasvatanud.
Võhma küünlavabriku omanik Peter Wüthrich võib rõõmustada, sest tema firma tooted on iga aastaga tuntust kasvatanud. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandimaa küünlatootjad võivad lõppenud aastaga rahul olla ning müügist võib järeldada, et eestlased on hakanud küünlaid põletama ka muul ajal kui vaid aastavahetuse eel.

Võhmas tegutseva Eesti Valguse osaühingu omanik Peter Wüthrich on läinud aastaga väga rahul: tunamullusega võrreldes osteti tema firma küünlaid Eesti turul 40 protsenti enam. Pikaajalised kliendid tellisid rohkem kui kunagi varem ning müüki kasvatas tugevasti ka kolmveerand aastat tagasi avatud koduleht e-poega.

«Üllatuslikult leidsime selle kaudu väga palju tellimusi kõikjalt Eestist,» sõnas šveitslasest küünlavabrikant.

Samuti on suurenenud Võhmas tegutseva kaupluse läbimüük. «Läinud aastal panime linna vahele teeviida ja nüüd leiavad inimesed selle hõlpsamini üles,» rääkis omanik.

Sinnagi jõuavad inimesed igast Eesti maakonnast, näiteks uue aasta esimesed kliendid olid Pärnust. «Nad ütlesid, et anti tormihoiatus ning voolukatkestuseks tuleb valmis olla,» rääkis Wüthrich.

Küünlavabrikusse tullakse meelsasti ekskursioonile. Keskmisena käib kauplust ja tehast, kus kõik küünlad valmivad käsitööna, iga nädal uudistamas kaks rühma, enne jõule ja veebruaris ning mais on nende arv kõige suurem. Enamik uudistajaist on kooli- ja lasteaialapsed ning laupäeviti ka töökollektiivid, aga ette on tulnud näiteks kokkutuleku korraldanud suguvõsa võõrustamist.

Õueküünlad võidavad populaarsust

Viljandi aktsiaseltsi Hansa Candle Baltikumi müügijuht Kadi Jaanson ütles, et Eesti turul on küünalde ostuhuvi tõusu märgata igal aastal. Mullune kasv oli 12 protsenti.

«Väga palju on viimastel aastatel kasvanud õueküünalde osa. See harjumus tuleb Skandinaaviast,» rääkis Jaanson. «Inimesed valgustavad ja kaunistavad aedu ja ukseesiseid eelkõige talvel. Elav tuli on hakanud neile meeldima.»

Hansa Candle’i toodang valmib tööstuslikult ning suurim osa ehk üle 50 protsendi on teeküünlaid. Kuigi firma toodangust läheb 93 protsenti ekspordiks, on ka see osa kasvanud,  Kadi Jaansoni sõnutsi oli mullu tõus 12 protsenti.

Võhmas loodetakse sama taset hoida

Eesti Valguse omaniku Peter Wüthrichi ütlemist mööda on tootevalik aasta-aastalt kasvanud ning vahetunud. Uue tootena nimetas ta vigurküünlaid, mille ostjad on väga hästi vastu võtnud. Kõige rohkem on laienenud Võhmas tavaliste teeküünalde tootmine. Neidki ostetakse hästi ning jõulueelsetel nädalatel neid enam pakkuda ei olnudki.

Võhma tehase toodangust pool müüakse Eestis, ülejäänud eksporditakse: põhiliselt Šveitsi, veidi Saksamaale, Soome ja teistesse naaberriikidesse. Kui Šveitsi lähevad enamjaolt tavalised küünlad, siis Eestis on suurem lõhnaküünalde läbimüük. Need moodustavad vabriku toodangust poole. Firmas on 18 töötajat.

«Ma ei arva, et peame ka edaspidi sama suurelt kasvama. Hea, kui suudaksime saavutatud taset järgmistel aastatel hoida ja veidi kasvatada. Vahepeal oli aastaid, kui iga nädal pidime püksirihma pingutama ja vaatama, kuidas välja tuleme. Nüüd me ei uju rahas, aga vähemalt ei pea järgmiste päevade pärast muretsema,» lausus küünlavabrikant.

Märksõnad

Tagasi üles