Häirekeskus ja terviseamet avavad koroonaviiruse levikuga seoses infotelefoni 1247

Üllar Priks
, reporter
Copy
Lauatelefon. Foto on illustratiivne.
Lauatelefon. Foto on illustratiivne. Foto: Ain Protsin

Alates esmaspäevast, 16. märtsist  alustab tööd häirekeskuse infotelefon 1247, millelt hakatakse jagama informatsiooni koroonaviirusega seotud küsimustes. Telefon töötab ööpäev läbi ja on helistajatele tasuta.

Häirekeskuse peadirektori Kätlin Alvela sõnul on avatava telefoni esmane eesmärk vähendada nii hädaabinumbri 112 kui ka perearsti nõuandetelefoni 1220 ja teiste infotelefonide koormust. Viiruse leviku tõkestamine on toonud kaasa terve hulga elukorralduslikke muudatusi, mille kohta saab infot numbrilt 1247.

"Möödunud neljapäevast kerkis ööpäevas koroonaviiruse kahtlusega kiirabikõnede arv neljakordseks. Kui sellele liita veel pöördumised, mis kiirabi reageerimist siiski ei vajanud, tegeleb häirekeskus ööpäevas umbes 800 kõnega, mille sisuks on ühel või teisel moel koroonaviirus. Sellele on lisandunud infopäringud, mis puudutavad Eestis kehtivat eriolukorda," märkis häirekeskuse peadirektor.

Siseminister Mart Helme sõnul on ülioluline, et kriitilises olukorras saaksid inimesed vajalikku informatsiooni usaldusväärsest allikast ja kiiresti. "Arvestades seda, et vabariigi valitsuse kehtestatud eriolukord ja koroonaviiruse levik tekitavad paljudes Eesti inimestes hulganisti küsimusi, mis pole otseselt tervisega seotud, pidasime vajalikuks avada häirekeskuse infotelefoni just nendele küsimustele vastuste saamiseks. Julgustan kõiki numbrile 1247 helistama, et saada aja- ja asjakohast infot ning käitumisjuhiseid eriolukorras toimetulekuks ja viiruse leviku peatamiseks."

Numbrilt 1247 hakkab infot saama mitmesugustes koroonaviirust ja selle levikut puudutavates küsimustes. See ei puuduta meditsiinivaldkonna nõuandeid ja konsultatsiooni. Meditsiininõuannete saamiseks ja perearsti konsultatsiooniks tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed. Kui on vaja kiirabi kutsuda, tuleks endiselt helistada 112. Infotelefoni 1247 fookuses on kõik need teemad, mida 112 ja 1220 ei kata.

"Teeme kõik endast  oleneva, et inimeste oluliselt suurenenud infovajadus elukorralduslike muudatuste kohta saaks vastuse häirekeskuse infonumbrilt 1247. Ühtlasi palume mõistmist ja kannatlikkust," ütles Alvela.

Häirekeskus on kogunud eri asutustest ülevaate sellest, millised on inimeste infovajadused koroonaviirusega seoses nende kanalites, ning asutused tagavad selle, et neid puudutav info muudatustest jõuab infonumbrile 1247.

Infotelefoni avamise otsuse tegi terviseamet ja teenust hakkab osutama häirekeskus. See on esimene kord, kui riik võtab kasutusele inimeste infovajaduse leevendamiseks numbri 1247. Telefoni teenindamise tehnoloogilise poole on välja töötanud siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus. Telefoninumber töötab ööpäev läbi ja seda hakkavad häirekeskuse ruumides teenindama kriisi lahendamisega mitteseotud siseturvalisuse valdkonna töötajad, teiste avaliku sektori asutuste töötajad ja naiskodukaitsjad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles