Maakond otsib endale värsket ja vahvat suveniiri

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maasikast saab teha ka sellise tassikese, nagu on Viljandi turismiinfopunkti infokonsultandi Ruth Pärnaku käes. Uut meenet kavandades võib fantaasial lasta vabalt lennata.
Maasikast saab teha ka sellise tassikese, nagu on Viljandi turismiinfopunkti infokonsultandi Ruth Pärnaku käes. Uut meenet kavandades võib fantaasial lasta vabalt lennata. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandimaa turismiarendajad tahavad suvehooajale vastu minna uute meenetega ning ootavad vahvaid ideid, mis annaksid suveniirina edasi maakonna vaimu.

Võistlust «Viljandimaa suveniir 2012» korraldava turismiinfokeskuse infokonsultandi Angela Aru sõnul pole sellist ettevõtmist varem maakonnas olnud.   

Uued ideed

Angela Aru märkis, et just suveniirid on need, mis jäävad turistile vaatamisväärsuste ja mitmekülgsete heade teenuste kõrval nähtud paika meenutama. Samuti on kohalikel võimalik viia kingitusena kaasa oma paikkonda iseloomustav kingitus. Oskusliku ideelahenduse ja disainiga on võimalik suveniiris välja tuua piirkonna eripära ja väärtustada koha mainet.

«Meil on vaja uusi ideid,» kinnitas Aru vastuseks küsimusele, kas poleks otstarbekam arendada juba kasutusel olevaid suveniire, näiteks Kondase maasikat või Viljandi paadimeest. «Ühest küljest soovime hoida suveniiri temaatikat meie ettevõtjate hulgas üleval ning teisalt tahavad inimesed alati midagi uut. Näiteks Kondase maasikaga on väga palju võimalusi.»

Viljandi linnavalitsuse turismiameti juhataja Krista Kulli sõnul on osalejatele jäetud täiesti vabad käed, arendamaks mõnda vana teemat või algatades täiesti uut.

«See ei peagi olema üks ja ainus suveniir, pigem oleks vaja saada ootamatuid ja vahvaid ideid, mida kinkida kõrgetele külalistele ja samas kaasa anda näiteks meie jalgpallipoistele,» rääkis Kull. «Viljandil on palju sümboleid ja lugusid, mida jutustada. Nende põhjal saab kindlasti toredaid meeneid välja mõelda.»

Tore ja omanäoline

Võistluse puhul on tähtis märksõna «kohalik». Krista Kull rääkis, et standardsete firmakinkide pakkujaid tuleb uksest ja aknast, kuid paraku on kõik need kruusid, mälupugad ja kaelapaelad ühekülgsed ning eristuvad ainult selle poolest, mis tekst on neile trükitud.

«Tähtis on, et kink või meene oleks maakonnas valmistatud ja jutustaks oma lugu,» rääkis Kull. «Ei taha ju osta mälestuseks kruusi, mille alla on kirjutatud «Made in China» ning millele on tekst trükitud Tallinnas.»

Aru kinnitas, et Viljandi turismiinfokeskuses käijate ostuvalikus mängib väga suurt osa see, kas meene on kohapeal valmistatud.

«Põhiliselt on ostjateks viljandimaalased, kes sõidavad kuhugi külla ning tahavad midagi kohalikku kaasa osta,» rääkis ta. «Neile on väga tähtis, et ese oleks ka siin maakonnas valmistatud. Õnneks on meil valik üsna suur, kuid selle nimel oleme ka palju vaeva näinud. Usume, et uute ideede generaatoreid on palju!»

Viljandi turismiinfokeskus korraldab võistlust koostöös maavalitsuse, linnavalitsuse, Viljandimaa omavalitsuste liidu ja arenduskeskusega. Suveniire oodatakse 23. veebruariks. Esikohta ootab 360 euro suurune preemia. Teise koha auhind on 180 ja kolmandal 60 eurot.

Hindamise esimeses etapis saavad kõik soovijad tööde poolt hääletada arenduskeskuse kodulehel, teises etapis valib hindamiskomisjon kümne esimeses etapis enim hääli saanud töö hulgast kolm. Tulemused tehakse teatavaks suvise turismihooaja algul.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles