Edelaraudtee avab Türi—Viljandi teelõigu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sakala
Copy
Edelaraudtee avab 1. jaanuaril liikluseks ajakohastatud Türi—Viljandi raudteelõigu. Pildil on Olustvere raudteejaama perroon.
pk/ Foto PEETER KÜMMEL/ SAKALA
Edelaraudtee avab 1. jaanuaril liikluseks ajakohastatud Türi—Viljandi raudteelõigu. Pildil on Olustvere raudteejaama perroon. pk/ Foto PEETER KÜMMEL/ SAKALA Foto: PEETER KÜMMEL/SAKALA

Edelaraudtee avab 1. jaanuaril liikluseks ajakohastatud Türi—Viljandi raudteelõigu, millel tippkiirus on kuni 120 kilomeetrit tunnis. Uuendustööde tulemusena suureneb raudteel liiklusohutus ning lüheneb  sõiduaeg.
 


Edelaraudtee peadirektori Kalvi Pukka sõnul tingis teelõigu kapitaalremondi vajadus tagada liiklusohutus ning reisimugavus. «Türi—Viljandi tee rajati seitsmekümnendatel ning juba toona kasutati ehitamiseks vanu materjale, mistõttu oli lõik väga halvas seisukorras. Kui kapitaalset uuendamist poleks ette võetud, oleks ees terendanud kiiruste toomine praeguselt 60 kilomeetrilt tunnis allapoole ning välistatud poleks olnud ka tee sulgemine,» rääkis Pukka. «Praegu võime öelda, et tegu on väga heas seisus raudteega, mille järgmine kapitaalremont on aastakümnete kaugusel.»

2012. aasta suvel on kavandatud kõigi tööde lõpetamine, misjärel saavutavad rongid sõidukiiruseks 120 km/h. Sellest tingituna lüheneb sõiduaeg Tallinnast Viljandisse 15 minutit.

Kapitaalremondi käigus vahetati välja kogu raudtee pealisehitus: killustik, liiprid ning rööpad. Kokku paigaldati 52-kilomeetrisele Türi—Viljandi raudteelõigule umbes 82 000 uut liiprit ning vahetati välja 200 000 tonni ballasti. Töö käigus rekonstrueeriti raudteeülesõite, parandati teekatet ning paigaldati uusi foore. Lisaks rekonstrueeriti kõik kuus Türi—Viljandi raudteelõigule jäävat ooteplatvormi ning neil on mugavama juurdepääsu tagamiseks nüüdsest ka kaldteede.

Türi—Viljandi raudtee avatakse sõitjatele liikluseks 1. jaanuaril . Esmaspäevast neljapäevani sõidab rong Tallinnast Viljandisse ja tagasi sõidugraafiku alusel kaks korda ning reedel, laupäeval ja pühapäeval kolm korda päevas.

Raudteelõigu rekonstrueerimistööd said alguse 2011. aasta aprillis. Projekti kogumaksumuseks on 350 miljonit Eesti krooni, millest 200 miljonit krooni kaeti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi rahaga ning ülejäänu omafinantseeringuga.

Edelaraudtee aktsiaselts on sõitjate- ja kaubaveo korraldamise, raudtee-ehituse, rongide remondi, renoveerimise ning ehitamisega tegelev raudteekontsern, mille teenuseid kasutab aastas ligikaudu 1,8 miljonit inimest.
 

Tagasi üles