Tillukese elektriauto uus aku nõuaks üle 11 000 euro

Copy
Mitsubishi i-MiEVi jõuallika vahetamiseks kapoti avamisest ei piisa, sest akumoodul on auto põhja all. Kapoti all paikneb tavaline väike aku, mis hoolitseb sõiduki teiste elektriliste funktsioonide eest.
Mitsubishi i-MiEVi jõuallika vahetamiseks kapoti avamisest ei piisa, sest akumoodul on auto põhja all. Kapoti all paikneb tavaline väike aku, mis hoolitseb sõiduki teiste elektriliste funktsioonide eest. Foto: Elmo Riig

Oma mulja kujuga tähelepanu köitvad elektriautod Mitsubishi i-MiEVid on Eesti teedel vuranud juba seitse või kaheksa aastat. Aku garantii lõpeb kümnendal kasutusaastal. Kui mõttekas on omanikul seejärel oma sõidukile uus vooluallikas soetada?

Osaühingu Veho Baltics Mitsubishi tehniline juhataja Rauno Kroon ütles, et kõnealuse auto uus aku maksab 11 273,39 eurot, millele tuleb lisaks arvestada vahetuseks kuluva töö hind. Aega kulub tema andmeil kolme tunni ringis ja olenevalt töökojast tuleb selle eest tasuda umbes 135 eurot. Kui klient soovib, võib ta vana aku endale jätta, selle eest lisaraha ei küsita.

Sakala kirjutas hiljuti, et Viljandi vald pani sotsiaaltööks saadud Mitsubishi elektriautod 1500 euroga oksjonile ja need müüdi maha hinnaga 3740–4540 eurot. Uus aku ületaks kasutatud auto hinna seega mitmekordselt. Oleks akuvahetus mõistlik?

Tagasi üles