Edu võti ettevõtluses: käi ajaga kaasas

Elmo Puidet juhib Viljandimaa arenduskeskust.

FOTO: Erakogu

Inimesena, tarbijana, puutun tihti kokku olukorraga, et mingi teenus või toode on ajale jalgu jäänud. Vahel on üht või teist vaja veidi muuta, kas või menüüsse paar toitu juurde panna või vana karbonaad uudsema roa vastu vahetada. Vahel aga on vaja täiesti uut toodet või teenust, et seniseid kliente hoida ja uusi juurde võita. Kui sa ei ole just monopol, pead midagi muutma, uuendama.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Ajaga kaasaskäimise maailmameistrid on kahtlemata start-up ehk iduettevõtted. Eestlased on maailmas kuulsad Pipedrive’i, TransferWise’i, Bolti ja teistega – üks väike riik on tõstetud tänu ettevõtjate pingutusele ja loovusele, just ajaga kaasaskäimise kaudu maailma tippu ja kõigile nähtavaks. Aga paindlikkus ja arendus ei ole vaid idufirmade pärusmaa. Iga tootmisettevõte peab uuendama oma toodet ja teenusettevõte oma teenust, et käia kaasas kliendi ootustega, tehnoloogia arenguga, rahvusvaheliste trendidega. Ka siis, kui sul on väikeettevõte, ka siis, kui sul on mikroettevõtte, ka siis, kui pakud oma toodet või teenust üksi.

Meie enda Viljandimaa ettevõtted näitavad uut luues teed: olgu see siis Eestis ja rahvusvaheliselt tunnustatud Cleveron oma nutikate pakirobotitega, mida tahavad osta ameeriklased ja maha viksida hiinlased, või Tactical Solution tipptasemel matkatoiduga, mis muutis kadedaks superväljaõppega USA sõjaväelased, kellele mu poeg kaitseväes seda tutvustas.

Tagasi üles