Viljandi valla elektriautodel on oksjonil menu

Sinivalges kuues Mitsubishi elektriautod ilmusid Eesti tänavatele 2011. aastal.

FOTO: Elmo Riig

Kõik oksjonikeskkonnas osta.ee müüki pandud Viljandi valla elektriautod on saanud ostupakkumisi. Pühapäeva õhtul oli autode eest pakutud 1560 – 2080 eurot. Enampakkumine kestab novembri lõpuni.

Viljandi vald pani korraga müüki kõik neli elektriautot Mitsubishi i-MiEV, sest vallavanema Alar Karu sõnul on need seitse aastat sotsiaaltöötajate kasutuses olnud sõidukid amortiseerunud. "Aeg teeb oma töö. Need autod on nii kaua kasutuses olnud, et varsti peaksime hakkama nende akusid vahetama," tõdes ta. Autod peeti mõistlikuks maha müüa, sest remondikulud tõotavad tulla suured.

Kõik autod pandi müüki alghinnaga 1000 eurot. Pühapäeva õhtuks olid autod saanud nii, et ühe auto hind oli 1560 ning ülejäänud kolmel 2000–2060 eurot. Kõikide autode oksjon kestab olenevalt sõidukist veel 24-26 päeva.

{image_

embed

}124695{/image_

embed

}

Viljandi abivallavanem Rein Anton leidis enne oksjonit, et arvestades autode vanust ja seisukorda, tuleb 1000-eurost tehingut juba väga heaks pidada. "Korralikku raha ei saa nende eest küsida."

Pärimisele, kuidas autod vastu on pidanud, vastas Anton, et sotsiaaltöötajal on sellega kohati keerukas. "See sõidab vähe ja talvel on autos külm. Kui soe sisse panna, väheneb võimalik sõidukilomeetrite hulk veelgi."

Sama on varem Sakala veergudel nentinud Viljandi vallavalitsuse sotsiaalnõunik Irma Väre. Väre tõdes juba seitse aastat tagasi, et kui väljas on paks lumi ja paugub pakane, tekivad elektriautoga raskused. Ta tõi näite, et talvel väheneb elektriauto sõidumaa keskmise 100 kilomeetri pealt 80-ni ja kui küte sisse panna, siis veel 20 kilomeetri võrra.

Eesti riik sõlmis 2011. aastal Jaapani konglomeraadiga Mitsubishi Corporation tehingu, mille käigus vahetati kasutamata saastekvoodid elektriautode Mitsubishi i-MiEV ja kogu Eestit katva elektriautode laadimise taristu vastu. Vahetuse tulemusena sai Eesti 507 elektriautot. Riik jagas omavalitsustele sotsiaaltöö tegemiseks neist 390, esimesed autod saadi kätte 2011. aasta oktoobris ning viimased 2012. aasta mais. Ülejäänud autod andis riik teiste riigiteenistujate töösõidukiteks.

Tagasi üles