Viljandi ja Tallinna vahel algas raudtee remont

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaselts teeb betoonpööranguid paigaldades Türil raudteeajalugu, sest need on Eesti avalikel raudteedel esimesed omasugused.
Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaselts teeb betoonpööranguid paigaldades Türil raudteeajalugu, sest need on Eesti avalikel raudteedel esimesed omasugused. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Raudtee-ehitusfirma GoTrack alustas Türi–Lelle raudteelõigu kapitaalremondi esimese, ettevalmistava etapiga, kogu lõigu kapitaalremondi maksumus on 12,5 miljonit eurot.

Ettevalmistavas etapis tehakse kuu aja jooksul korda Türi raudteejaama teed. Mahukam kapitaalremont Türi–Lelle lõigul algab kevadel ning selle tulemusena tõuseb reisirongide kiirus 120 kilomeetrini tunnis.

Raudteelõiku valdava Edelaraudtee Infrastruktuuri juhatuse liikme Rain Kaarjase sõnul tähendab see rongisõitjatele neli-viis minutit ajavõitu, olenevalt sellest, kas tegu on tava- või kiirrongiga.

Praegu saab rong Türi ja Viljandi vahelisel lõigul, mis ehitati uueks mõni aasta tagasi, sõita kuni 120-kilomeetrise tunnikiirusega. Pärast remonti hakkasid rongid Viljandi ja pealinna vahel sõitma keskmiselt kahe tunni ja 15 minutiga, kõige kiirem rong läbib selle maa kahe tunni ja kahe minutiga.

Türi jaamas tehakse sügise ja talve jooksul korda kolmas jaamatee, mis võimaldab seal ühel ajal vastu võtta kolm reisirongi. Töö käigus vahetatakse kaks puitpöörangut Eestis esimeste omasuguste betoonpöörangute vastu, üks nihutatakse uude kohta ning vahetatakse välja kogu pealisehitus. Remont igapäevast reisirongiliiklust ei mõjuta.

Kevadel algav mahukas Türi–Lelle lõigu kapitaalremont hõlmab raudtee muldkeha, rööbaste ja liiprite vahetust ning sildade ja ülesõitude ehitust.

Tagasi üles