Viljandi koolitüdrukud õppisid Cleveroni ja Paytailori juhendamisel digitootedisaini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Cleveroni ja Paytailori esindajate juttu oli kuulama tulnud nii mõnigi huviline.
Cleveroni ja Paytailori esindajate juttu oli kuulama tulnud nii mõnigi huviline. Foto: Silver Tõnisson

Sel teisipäeval korraldati Viljandi gümnaasiumis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kampaania "dIKTeeri oma tulevik" osana IT töötubasid, mis olid mõeldud tüdrukutele. Osalejaid oli enam kui 40.

Viljandi gümnaasiumis juhendasid keskkoolitüdrukuid noored eeskujud tehnoloogiaettevõtetest, kõrgtehnoloogiliste pakirobotite tootjast Cleveron, kellest on kasvanud edukas kohalik tööandja, ning Viljandi juurtega alles kasvufaasis makselahenduste tarkvara loojast Paytailor. Töötubade läbiviija ja kampaania "dIKTeeri oma tulevik" projektijuht Vanessa Vorteil sõnas esmaspäeval saadetud pressiteates, et töötubadega aidatakse noortel näha info- ja kommunikatioonitehnoloogia (IKT) maailma mitmekesisust ning gümnasistid saavad asjatundjate juhendamisel erinevaid rolle katsetada.

Üritusel pidas finantstehnoloogia maailma karjäärivalikutest inspiratsioonikõne iduettevõtte Paytailor kaasasutaja Mariliis Mia Topp. Lisaks rääkisid noortele Cleveroni tootejuht Rasmus Sillamaa ja sama ettevõtte turunduse projektijuht Reelika Maranik.

"Panustame võimaluse korral alati kodukandi robootika ja infotehnoloogia arenduse järelkasvu harimisse ning oleks väga tore, kui rohkem tüdrukuid selle valdkonna vastu huvi tunneksid. Mida suurem on keskkoolitüdrukute seas huvi toote- ja tarkvaraarenduse vastu, seda tõenäolisemalt jätkavad nad õppimist IKT valdkonnas," ütles Reelika Maranik.

Keskkoolitüdrukutele mõeldud kampaania "dIKTeeri oma tulevik" eesmärk on innustada noori naisi senisest julgemalt kaaluma digivaldkonna erialadel kõrgkoolides õppimist ja töötamist ning kummutada digivaldkonnas levinud stereotüüpe.

IKT teavituskampaania kestel on 2018. ja 2019. aastal 50 teavitusüritust koolides üle Eesti ja eraldi kümme tüdrukute töötuba koostöös tehnoloogiaettevõtetega. Kampaaniat rahastatakse Euroopa sotsiaalfondi toel.

Kampaania veebileht StartIT (https://startit.ee/) tutvustab infotehnoloogiahuvilistele õppimisvõimalusi ning kirjeldab IKT ameteid. Erialavalikut lihtsustab minisimulaator, mis pakub valikuid nii loovinimesele kui ka tõelisele tehnikahuvilisele.

Tagasi üles