Mikk Maateni võistluse rikkus uskumatu tehniline äpardus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Juba stardi eel lülitusid Flash Racingu #69 Lamborghini Huracánil välja veojõukontroll ja ABS.
Juba stardi eel lülitusid Flash Racingu #69 Lamborghini Huracánil välja veojõukontroll ja ABS. Foto: Egidijus Babelis

Autoringrajasõitja Mikk Maateni meeskonna teatel luhtusid Maateni võimalused tulla teist aastat järjest Balti kestussõidu meistriks sarja viimase etapi stardis, kuid vägeva sõiduga tagas Flash Racingu tiim endale absoluutarvestuses siiski teise koha.

Pressiteate kohaselt nullis Mikk Maateni ja tema tiimikaaslaste võimalused viimasel etapil Pärnus Auto24ringil täiesti uskumatuna tunduv tehniline viperus. Juba stardi eel lülitusid Flash Racingu #69 Lamborghini Huracánil välja veojõukontroll ja ABS. Kiire ülevaatusega vea põhjust ei leitud ja Mikk oli sunnitud startima tõrkuva autoga. See osutus sisuliselt juhitamatuks ja ette tuli võtta pikem boksipeatus.

Seal selgus lõpuks vea põhjus: ilmselt oli keegi mehaanikutest auto ettevalmistamise ajal kogemata puutunud elektroonikasüsteemide tumblerit ja need välja lülitanud. Vea kõrvaldamine käis kiirelt, kuid konkurendid olid saanud juba 13-ringilise edu. Tiimi hinnangul on seda omal jõul kuuetunnise sõiduga tagasi teha võimatu, ent Flash Racing alustas siiski meeletut tagaajamist. Pressiteates on kirjas, et vahelduvates ilmaoludes kahandati kuuenda sõidutunni alguseks mahajäämus kuuele ringile, esialgselt 26. kohalt oli #69 Lamborghini tõusnud kuuendaks. Viimast vahetust sõitnud Vilnis Batraks möödus rajal veel ühest konkurendist ja nagu hiljem selgus, kergitas see möödasõit tiimi Balti meistrivõistluste lõppkokkuvõttes kolmandalt kohalt teiseks.

Mikk Maaten
Mikk Maaten Foto: Egidijus Babelis

29-aastane Mikk Maaten alustas ringrajasõitu juba 13-aastaselt. 2004. aastal tuli ta noorteklassis Eesti karikavõitjaks ja aasta hiljem meistriks. 2006. aastal võistles Mikk juba täiskasvanute arvestuses ning lõpetas Eesti meistrivõistlused teise kohaga klassis Super 1600. Pärast masust tingitud viieaastast pausi asus ta uuesti võistlema ning on aastast 2013 lõpetanud kõik hooajad Eesti meistrivõistluste esikolmikus klassis BMW 325 Cup. Mullu võitis Baltimaade kestussõidu meistrivõistlustel esikoha nii absoluutarvestuses kui ka omas klassis, klassivõit tuli samuti FIA Põhja-Euroopa tsooni meistrivõistlustelt. Võistlemise kõrvalt on Mikk tegelnud Viljandi võidusõidumeeskonna arendamisega ning käivitanud huviringi "Noorelt autokoolis", mis tegeleb 8–15-aastaste laste harimise ja sõiduõpetusega.

Tagasi üles