Juhtkiri. Kohalik missioon

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Aastaid üheks Viljandimaa suurimaks tööandjaks olnud aktsiaselts Toom Tekstiil vahetas omanikku. Tehingu hinna jätavad asjaosalised enda teada, kuid arvestades seda, et mullu oli ettevõtte käive 13 miljonit eurot, võib see olla üks maakonna suuremaid müügitehinguid. 1995. aastast tegutseva ettevõtte haare on korralik, peamised turud on Saksamaal, Austrias ja Soomes ning samas Eestis ja Leedus. Maakonnale on eluliselt tähtsad kohalikud tublid ja tugevad ettevõtted ning Toom Tekstiil on ennast aastate vältel korduvalt tõestanud.

Tekstiiliööstusel ei ole kerge kusagil. Isegi Hiina kipub odavate tootmismaade hulgast kaduma, suur ülepakkumine ja kerkivad palgad teevad sealsetele ettevõtjatele musta muret. Omanikku vahetavad ka tekstiili- ja tööstusettevõtted ikka parema tuleviku ootuses. Raskustes kohalik rõiva­bränd Baltika rändab peagi näiteks soomlaste kontrolli alla. Välismaiste omanike huve ja eelistusi on kohati raske, teisalt jällegi kerge ette aimata. Äri on äri, ettevõtluses pole emotsioonidel kohta ning kaugetele investoritele ei ole kohalikud küsimused esmatähtsad. Nii võib minna ka kodumaiste investoritega. Selles kontekstis tasub meenutada Viljandi tööstuse lipulaeva Vilmat, mis müüdi heas usus maha suurkontsernile Kalev ning millest jäi vähem kui kümne aastaga alles ainult mälestus.

Märksõnad

Tagasi üles