Ettevõtted hoiatavad ahvatlevaid auhindu lubavate petuloosimiste eest

Elisa hoiatab petuskeemi eest.

FOTO: Kuvatõmmis

Telekomiettevõtted Elisa ja Telia hoiatavad kliente petuskeemide eest, millega püütakse inimestele ahvatlevaid auhindu lubades õngitseda nende krediitkaardi andmeid.

Elisa sõnul levib internetis petuskeem, millega kutsustakse inimesi üles vastama küsimustikule, mille täitmise järel on võimalik võita auhindu, näiteks Apple iPhone XS ja Samsung Galaxy S10 telefon ja Apple Airpodsi kõrvaklapid. Üleskutsed on saabunud domeenilt worldvictory.zone ning kirjutatud nii eesti kui ka inglise keeles.

Ettevõtte kinnitusel ei ole tema küsitlust kellelegi saatnud ning see on petuskeem, mis kasutab Elisa logo ja sümboolikat.

Elisa kutsub üles sellele teavitusele mitte reageerima, oma andmeid mitte edastama ja küsimustele mitte vastama. 

Teada on, et üks Elisa klient on selle petuskeemi ohvriks langenud. Juulis sai klient teate Elisa logo ja sümbolitega lehelt. Veebilehel paluti sisestada pangakonto ja -kaardi number, mida inimene ka heausklikult tegi. Ta pöördus Elisasse ning andis teada, et tema kontolt on raha maha võetud. Elisa andis kliendile teada, et tegu on petuskeemiga, ja kinnitas, et pole sellist auhinnamängu korraldanud.  

Kui krediitkaardi andmed on lekkinud, on soovitav selle kaardi teenuseid piirata või see hoopis sulgeda. Seda saab teha kas ise mobiili- või internetipangas või enda pangateenuse pakkuja abiga. Kliendid, kes on pettuse õnge sattunud ning rahalist kahju kannatanud, võiksid pöörduda politseisse. 

Elisa palub tähele panna, et ettevõtte ametlikud reklaamid ja kirjad tulevad alati veebiaadressilt www.elisa.ee või e-posti aadressilt lõpuga @elisa.ee. Kui tekib kahtlusi, et mõni veebileht reklaamib Elisa nime või logoga mõnd auhinnamängu või küsib andmeid, palub ettevõte sellest teada anda klienditeeninduse telefonil 6 600 600.

Samasugusest petuskeemist teatas täna ka Telia. Nimelt levib pettus, mille puhul Telia Eesti logoga teavitus lubab välja loosida telefone ja kõrvaklappe. Loosist osavõtmiseks palutakse sisestada isiku- ja krediitkaardi andmed. Telia kinnitusel ei korralda ettevõte sellist kampaaniat ning see on pettus.

Telia rõhutab, et klientidega ei suhelda kunagi mitteametlike kanalite kaudu. Ettevõte andis teada, et kui ta palub uuendada kontaktandmeid, teeb ta seda viitega Telia iseteenindusse ning igasuguse kommunikatsiooni saatjaks on telefoninumber 123 (eraklient), 1551 (äriklient), 13445 (Diil) või 16119 (erakliendi automaatteenindus) või e-posti aadressid lõpuga @telia.ee ning @diil.ee.

Tagasi üles