Skip to footer
Saada vihje

Kihutaja filmis enda katusele paiskumist (15)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
260 km/h kihutanud autojuht kaotas Lexuse üle juhitavuse.

Reede varahommikul paiskus Viljandi vallas Soe külas üks Lexus kraavi ja rullus katusele. Kui politseinikud kohale jõudsid, polnud auto juures kedagi, küll aga hakkas veebis levima video, mille on väidetavalt jäädvustanud õnnetusse sattunud juht.

Video alguses annab juht teada, et kell on pool kuus hommikul. Ta seiskab auto ning ütleb kaadri taga: «Spidomeeter nullis, vaatame kuidas, kurat, hakkab kerima.» Seejärel alustab Lexuse juht kiirendamist ning spidomeeter näitab peatselt kiirust 260 kilomeetrit tunnis. Siis kerkib kaamera kõrgemale ning on aru saada, et midagi autos juhtus.

Pool tundi pärast videos öeldud filmimise algust sai häirekeskus ühelt juhuslikult möödasõitjalt kõne, et Soe külas on tee ääres sõiduauto, rattad taeva poole. Teatele reageerinud politseipatrull leidis Viljandi–Rõngu maantee 30. kilomeetrilt eest kraavi sõitnud ja seal katusele rullunud sõiduauto Lexus. Ühtegi inimest selle juures ega sees ei olnud. Politseipatrull püüdis ühendust saada nii sõiduki omaniku kui ka autost leitud dokumentidel kirjas oleva isikuga, kuid mõlema telefonid jäid korrakaitsjatele tummaks.

Viljandi politseijaoskonna patrullitalituse juht Alar Sadam nentis, et paljud juhid usuvad, nagu nad suudaksid sõidukit kontrollida igal ajal. «Suurel kiirusel teelt välja sõites ja millegagi kokku põrgates ei tule enam mängu õnn, vaid füüsika, mis otsustab lõpuni, kas autos olijad jäävad ellu või mitte. Kui nähtud video vastab tõele, siis näib, et sel korral mängis õnn füüsika siiski üle. Autojuhi ellujäämine sellisel kiirusel juhtuva õnnetuse korral on puhas ime.»

Sadam lisas, et oma auto võimete katsetamine ja kiiruskatsed jäägu rallisõitjate pärusmaaks või saab neid teha selleks ettenähtud kinnisel rajal. «Autoroolis on juhil reageerimiseks ja õigete otsuste vastuvõtmiseks vaid mõni sekund ja sellise kiiruse puhul veelgi vähem. Seetõttu on õnnetust ära hoida väga raske, eriti veel sel juhil, kes samal ajal püüab kõrvaltegevusena oma ettevõtmist jäädvustada,» rääkis ta.

Artikli juures olev video on filmitud telefoniga teise telefoni ekraanilt. Nädalavahetusel sotsiaalmeedias levima hakanud salvestus on nüüdseks sealt kustutatud.

Kommentaarid (15)
Tagasi üles