Sotsiaalkindlustusamet tuletab meelde, et veebruarikuist pensioni, toetust ja hüvitist ei saa kätte enam postkontorist. Kellel sellekohane avaldus pensioniametile esitamata, peab seda ruttu tegema.
Pensionärid peavad kiiremas korras ametile avalduse esitama
Sotsiaalkindlustusameti avalike suhete juhi Elve Tontsi sõnul said ligi 145 tuhat pensionide, toetuste ja hüvitiste saajat, kes senini kasutasid Eesti Posti teenust, oma raha tänavu jaanuaris viimast korda postkontorist kätte. «Juba järgmisel kuul kehtivad teised väljamakseviisid - pangakontole, teise isiku arvele, kojukandega enda kulul või mõningatel juhtudel kojukandega riigi kulul,» paneb Elve Tonts südamele.
Kõigile neile 145 tuhandele inimesele saatis sotsiaalkindlustusamet eelmise aasta novembrikuus teavituskirja koos avalduse blanketi ja tagastusümbrikuga ning palus valida pakutud variantidest endale sobivaim.
Elve Tontsi teada pole kahjuks tänaseks päevaks kõik oma valikut teinud ega sotsiaalkindlustusametile avaldust esitanud.
«Sotsiaalkindlustusamet ei saa ega või kellegi teise eest otsust teha ja avalduse puudumisel ei saa seetõttu inimesele ettenähtud pensioni, toetust või hüvitist järgmisel kuul õigeaegselt välja maksta,» ütles ta.
Avalduse uue väljamakseviisi kohta palub ta esitada kiiremas korras. «Veel jõuab,» lisas Elve Tonts.
„Kui pensioni, toetuse või hüvitise saajal on jäänud midagi arusaamatuks või on avalduse blankett kaduma läinud, siis nõu saamiseks võib helistada sotsiaalkindlustusameti infotelefonil 16106 või minna oma elukohajärgse pensioniameti klienditeenindusse.