Maksuamet valmistub Viljandis asju pakkima

Rannar Raba
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maksu- ja tolliameti Viljandi teeninduskoha leti ette on tänavu asja olnud enam kui 10 000 inimesel.
Maksu- ja tolliameti Viljandi teeninduskoha leti ette on tänavu asja olnud enam kui 10 000 inimesel. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kokkuhoiupüüdlusest kannustatud maksu- ja tolliamet kavatseb uuel aastal Viljandis, aga ka teistes maakondades kontoreid koomale tõmmata.

Ameti peadirektori asetäitja Timo Riismaa rääkis, et koostades asutuse tegevusstrateegiat aastateks 2013—2016, analüüsitakse olukorda ning kaalutakse edasisi võimalusi. Muu hulgas on laual plaan, mis näeb ette maakondlike kontorite kolimist väiksematele pindadele ning nende töötajate arvu märgatavat vähendamist.

Viljandi teeninduskohas on praegu ametis 25 teenistujat. Mitu neist ümberkorralduste käigus tööta jääb, Riismaa ütlema ei soostunud. Ta pidas tõenäoliseks, et muudatuste täpsem sisu saab selgeks järgmise aasta varakevadeks. Samal ajal kutsub amet juba praegu üle-eestilistes päevalehtedes ilmuvates kuulutustes sobiva haridusega inimesi Tallinna revidendiks.

«Viljandisse jääb büroo kindlasti alles ning meie teenused on sealsetele maksumaksjatele kättesaadavad ka edaspidi,» sõnas peadirektori asetäitja. «Ilmselt aga on esindus praegusega võrreldes tõepoolest väiksem, vähema arvu klienditeenindajatega ning ilma niinimetatud tagatoaametniketa.»

Küsimusele, kas ametnike väljaviimist maakonnast ei peaks käsitlema riigi kaugenemisena kodanikest ning sellega maksupettusteks soodsama pinnase loomisena, vastas Timo Riismaa, et ümberstruktureerimise eesmärk on siiski muuta maksu- ja tolliameti töö tulemuslikumaks nii Tallinnas kui väljaspool seda.

Restruktureerimise õigustusena tõi Riismaa välja, et tänavu edastati üle 95 protsendi kõigist maksu- ja tolliametile tulnud deklaratsioonidest elektrooniliselt. «Arvud näitavad sedagi, et 88 protsenti klientidest kasutab ainult meie e-teenuseid ega vaja muid klienditeeninduse vorme. Teistpidi öeldes tunneb vaid 12 protsenti neist vajadust vahetu klienditeeninduse järele,» põhjendas ta.

Viljandi teeninduskoha juhtivspetsialist Valdur Kilk märkis seevastu, et teenindusleti külastuste arvu vähenemine pole viimastel aastatel olnud kaugeltki nii drastiline, kui eelöeldu põhjal võiks arvata. «2009. ja 2010. aasta võrdluses oli vähenemine 4-5 protsenti ning 2010. ja 2011. aasta võrdluses 18 protsendi ringis,» täpsustas ta ning lisas, et inimestel on maksuametnike poole pöördumiseks mitmesuguseid põhjusi.

«Deklaratsioonidega tegelemine on tööst vaid üks  osa, mis ei kajasta tervikpilti.»

Valdur Kilgi sõnul valitseb Viljandi büroos nukker meeleolu. «Töö ei kao ju kuhugi, keegi peab selle kusagil, näiteks Tartus, ikka ära tegema. Oleme pettunud, sest ei usu, et selline ootamatu ümberkantimine mingit kokkuhoidu annab.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles