«Kas siin mingit laugemat kohta pole või?» uurisin ennast juhendavalt krossisõbralt, vaadates seina meenutavat hüpet Ainja rajal, endal mürisev tsikkel esimest korda istumise all. «Ega ei ole küll,» kõlas vastus. Nii põristasin ma rajale, kus tuleb ülehomme Eesti motokrossi meistrivõistluste avaetapp.
Olin enne Ainjasse sõitmist peatoimetajale naljaga pooleks õhku visanud küsimuse, kas vajaduse korral mulle hambaarstilkäigud ikka kompenseeritakse. Õhku see aga jäigi. Tsiklil adrenaliinitulvas ei mahtunud hirm hambad kurku kukkuda enam pähegi.
Et aimu saada, kui tehniline ja füüsiliselt koormav ala on motokross, kutsus motoklubi Karksi Racing Team mu selle võlusid ja valusid omal nahal järele proovima. Ja sellest pakkumisest ei suutnud ma adrenaliininäljasena keelduda. Juba ajasingi ma koos abiväega krossivarustust selga.
Tasa ja targu. Või siis mitte
Varustuse selgapanek oli rituaal omaette ja võttis ligi pool tundi. Krossisaabaste sisse mahutasin sukapikkused sokid, põlvekaitsmed ning kolmanda kihina paksud krossipüksid. Krossisärgi alla kinnitasin kerekaitsme ja paika said ka küünarnukikaitsmed. Pähe kiiver ja krossiprillid ning kiivri alla kaelatugi, mis muutis pea paremale ja vasakule keeramise üksjagu vaevaliseks. Mitmekihilisest polsterdusest hoolimata oli aga üllatavalt mugav olla.
Ohutus tagatud, järgnesid õpetussõnad.
"Ära kätt sirgu lase," alustas Karksi Racing Teami särgis Ainja rajal treeniv Timmo Metsaroos. "Pane tsikkel käima, vajuta starterit. Vajuta sidur alla. Istu ettepoole. Nüüd lase vaikselt sidur lahti ja vajuta gaasi."
Teisedki klubiliikmed julgustasid mind gaasi vajutama ja seda ma ka tegin. Muidugi esimese käiguga ja algajatele mõeldud 125cc Honda CRF125F lenksu vahelt välja piiludes. See motikas ongi mõeldud õppimiseks ja katsetamiseks, üldjuhul küll minust noorematele.