Teatrigaleriis näeb motoässade võistlusrattaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mootorrattad teatris näitusel. Esiplaanil on Viljandi motolegendi Peeter Kovali võistlusratas Vihur-Rotax.
Mootorrattad teatris näitusel. Esiplaanil on Viljandi motolegendi Peeter Kovali võistlusratas Vihur-Rotax. Foto: Heigo Teder

Ugala teatrigaleriis saavad huvilised uudistada omapärast näitust, millele on välja pandud kolme eduka Viljandimaa motosportlase võistlusrattad ja nende võidetud trofeed, karikad ja medalid. Näituse pilkupüüdvaimad eksponaadid on galerii hallikal põrandal uhkelt küütlevad raudratsud: mootorrattad Vihur-Rotax ja Vihur-Yamaha.

Vihur ehk tuulispask on keeristuule rahvapärane nimetus. See metsikut kiirust väljendav kaunikõlaline nimi pandi omal ajal eksperimentaalsele tootmiskombinaadile, mis tegeles sportautode, mootorrataste ja teiste tehnikaspordivahendite tootmise ja ümberehitamisega. Kui praegu on Eesti motospordi eredaim võistluspaar MM-karussellis osalevad Ott Tänak ja Martin Järveoja, siis kuuekümnendatest üheksakümnendate alguseni valitses Eestis hoopis teistsugune motohullus.Pirita–Kose–Kloostrimetsa ringrada oli spordi Meka kogu Ida-Euroopa motoässade põlvkonnale, meelitades Kalevi suursõidule meeletud rahvahulgad. Eesti motospordi tippaastatel ulatus Kalevi suursõidu pealtvaatajate arv suurvõistlustel üle 100 000. Motohullusest ei jäänud puutumata ka Viljandimaa ning siitkandi tšempionid Mati Reinup ja Peeter Koval tegid ajalugu nii Eestis kui ka Nõukogude Liidu meistrivõistlustel.

Tagasi üles