Novembri viimasel päeval valitses Viljandi rehvivahetuskohtades rahulik, et mitte öelda igav meeleolu. Seda hoolimata sellest, et järgmisest päevast tohtis sõita vaid talverehvidega.
Sügisene rehvivahetus läks tänavu märkamatult
Kui aasta eest tuli lumi maha novembri keskel ja detsembri algul sai juba järvel uisutada, siis tänavu on ilm püsinud stabiilselt soe. See on aga andnud autojuhtidele piisavalt aega oma sõidukite rehvid talviste vastu vahetada.
Kolmapäeva lõuna ajal oli Vana-Võidu autokeskuses käsil kahe auto rehvide vahetus. Selline, ilma järjekorrata, on seal olnud kogu sügis.
Vahetus on tegemata vähestel
«Arvan, et 95 protsenti meie klientidest on rehvid aegsasti ära vahetanud,» nentis Tarmo Salumaa Vana-Võidu autokeskusest. «Aga ega meil neile enam palju pakkuda olekski,» lisas ta, mõeldes selle all uusi rehve.
Nimelt on nii nagu eelmisel sügiselgi Eestit kimbutanud uute rehvide põud.
Salumaa sõnul tuleb selle põhjuseid otsida vahepealsest majanduskriisist. «Siis pandi paljud tehased kinni. Nüüd, kui nõudlus on taas suurenenud, ei suudeta neid piisavalt kiiresti uuesti käima saada,» selgitas ta. Et esmajoones muretsevad tootjad suurte turgude tellimuste pärast, jääb Eesti oma väiksuses paratamatult tagaplaanile.
Kantrekülas asuvas Class X rehvitöökojas oli parasjagu täielik vaikus, kuigi mehaanik Rain Normani jutu järgi käijaid siiski on. «Üldiselt on aga kliendid tänavu sooja ilma tõttu ühtlaselt päevade peale ära jagunenud. Kui korra oli natuke öökülma, siis oli järgmisel päeval veidi tihedam,» rääkis ta.
Kui esmapilgul võiks arvata, et kaupmeestele on niisugune järjekordadeta rehvivahetus meelepärane, siis tegelikult meeldiks neile intensiivne vahetusperiood hoopis rohkem. Nimelt uurivad kliendid juhul, kui kiiret ei ole, põhjalikult hindu ning kaaluvad hoolikalt, milliseid rehve osta ja kus vahetus teha. Kui aga libedus või lumi tuleb ootamatult, pöörduvad nad kiiremas korras lähimasse rehvivahetuspunkti.
Ohutuse arvelt kokkuhoidjaid leidub
Rain Normani sõnul tuleb liigagi tihti ette ka seda, et inimene tahab panna oma sõidukile rehve, mis kulumisastme tõttu peaksid minema utiili. Kusjuures tegemist pole auto järgi otsustades vaestega, vaid teatud tüüpi tegelastega, kes proovivad kõigega võimalikult odavalt hakkama saada.
«Kõhnema rahakotiga inimesed pigem koguvad raha ja ostavad korralikud rehvid, mis ka kestavad,» nentis ta. Tal olevat olnud ka selliseid kliente, kes kuu aega varem oli pannud alla kahtlase kvaliteediga talverehvid ja tulnud juba tagasi uusi panema, sest oli eelmised vahepeal ära kulutanud.
Iga hinna eest ja ohutuse arvelt odavust taga ajavate inimeste hulka näitab seegi, et aeg-ajalt avastavad rehvitöökoja mehed hommikul tööle tulles, et keegi on nende aia ääres vanade rehvide virnas sorinud.
Ka Rain Norman Class Xst tunnistab, et uute rehvide koha pealt annab kaubanappus tunda. «Kõige raskem on saada 15tolliseid naastrehve, sest vahelaod on tühjad,» rääkis ta.
Suure-Jaani osaühingul Weltsons on rehvivahetustelk Viljandi kaubamaja hoovis. Klienditeenindaja Krister Vendelini hinnangul on rehvivahetus tänavu sujunud rahulikult ja umbes 90 protsendil autoomanikest on see tehtud. «Vaadake kas või parklas olevate autode rehve,» viitab ta tõestuseks. Kolmapäeval oli telgis töös üks auto ja järjekorda ei olnud. Et nemad oma ajutises teeninduses rehve ei müü, siis neile Vendelini sõnul rahulik töökulg sobib.
«Meie juures käiakse tihti just mugavuse pärast. Inimene saab jätta auto siia ja minna ise samal ajal kas poodi või panka asju ajama. Kui ta tagasi tuleb, on rehvid vahetatud,» selgitas ta.