Juhtkiri. Bussi astub regionaalpoliitika

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Kui sisuliselt ühte ja sama asja tehakse 36-kordse hinnaerinevusega, hakkab iga majanduslikult mõtleva inimese peas häirekell helisema. Mis on selle hiiglasliku vahe taga? Kas odavaimast kümneid kordi kallim hind saab olla otstarbekas?

Jutt käib Viljandimaa ühistranspordi liinikilomeetri hinnast ühe sõitja kohta. Nagu tänasest lehest võib lugeda, laiutab kõige odavama ja kõige kallima liinikilomeetri hinna vahel just 36-kordne lõhe.

Kalleimal juhul tuleb keskmiseks kilomeetrikuluks ühe sõitja kohta ligi kümme eurot. Niinimetatud turumajanduslikes oludes ei tuleks niisuguste näitajatega liini avamine ühelgi ettevõtjal mõttessegi. Ent nagu märgib tänases lehes Viljandimaa ühistranspordikeskuse juhataja Kaupo Kase, jääksid riikliku toetuseta seisma kõik maakonnaliinide bussid, sest piletitulu ju ei ole.

Tagasi üles