Salakirja murdmine, roboti juhtimine ja ruutkoodimäng – selgub parim digiülesannete lahendaja

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Üks digivõistluse ülesanne on Lego tükkidest robotite või kujundite ehitamine.

FOTO: Margus Ansu (Postimees)

Kuula artiklit

Kaheksa Viljandi- ja Järvamaa õpilaste võistkonda kohtuvad esmaspäeval Jakobsoni koolis, et selgitada, kes on kõige osavam digiülesannete lahendamises.

Esmaspäeval kell 13 kogunevad mõlemast maakonnast kaheksa teise ja kolmanda kooliastme võistkonda Jakobsoni kooli aulasse, et lahendada kaheksa ülesannet. Programmeerimise, robootika ja IT valdkonda kuuluvate ülesannete lahendamise aeg on piiratud viie minutiga. Võidab see võistkond, kes suudab ülesanded kõige kiiremini ära lahendada. Juhul kui ülesannet lubatud aja jooksul lahendada ei jõuta, märgitakse tulemuseks kuus minutit. Võitjate arvestust peetakse eri kooliastmete võistkondadele eraldi.

Tegemist on «ProgeTiigri» tulevikutegijate õpilasvõistlusega «DigiOskaja». Kõik tulevikutegijate jõukatsumises osalejad on samasuguse võistluse juba varem oma maakonnas läbinud ning tulnud nelja parema hulka.

Eelvoorus on nad pidanud seadistama robotit või selle programmi nii, et robot oleks võimeline kaldpinnast üles sõitma. Samuti tuli robot programmeerida läbima labürinti. Olulisel kohal on ka meeskonna suhtlemis- ja eneseväljendusoskused, sest ülesannete seas leidus selline, milles tuli sõnade abil edasi anda juhised etteantud Lego tükkidest täpselt õige kujundi ehitamiseks. Lisaks tuli lahti murda salakirjas kirjutatud tekst ning lahendada teisi ülesandeid.

Esmaspäevases finaalis on võistkondadel lisaks eelnevale vaja läbida ruutkoodimäng, mis võib mõjutada nende lõppaega ja -kohta.

Viljandimaalt pääsesid võistlusele Saarepeedi kooli võistkond Saare, Abja gümnaasiumi võistkond Team Abja, Paalalinna kooli võistkonnad Fööniks ja Kleeplint, Kesklinna kooli võistkonnad Vilexodus 1 ja Vilexodus 2 ning Jakobsoni kooli võistkonnad Digi ja VJK2.

Tagasi üles