Juhtkiri. Kiiruseületamise vabandus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Kiirusepiirangut ei tohi kunagi leebemaks muuta seepärast, et paljud autojuhid sõidavad lubatust kiiremini. Eriti asulas ja koolide läheduses saab niisugune muudatus tugineda üksnes veendumusele, et piirangut muutes ei seata inimeste elu ja tervis ohtu. Ent olukord, kus enamik autojuhtidest ei tee punase sõõri sees olevast arvust ega isegi sähvivatest märguannetest välja, võib olla indikaator, et suurima lubatud sõidukiiruse piir on saanud ülearu madalale.

Põhjendamatult väike piirkiirus mõjub ühtviisi halvasti nii liikluskuulekusele kui -ohutusele. Näiteks kui ajutise piirangu märk jäetakse pärast teetööde lõppu ära koristamata, tekitab see roolikeerajates ärritust, mis võib päädida impulsiivse gaasipedaali põhja vajutamisega. Järgmine kord ajutist piirangut kohates ei pruugi autojuht aga kiirust enam üleüldse alandada.

Tagasi üles