Nädala pärast selgub Viljandi järvel maailmameister

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viljandlane Aivar Kommisaar teenis läinud nädalavahetusel Inglismaal peetud GT-30 klassi maailmameistrivõistlustel neljanda koha. Järgmisel nädalavahetusel sõidavad veemotosportlased Viljandi järvel.
Viljandlane Aivar Kommisaar teenis läinud nädalavahetusel Inglismaal peetud GT-30 klassi maailmameistrivõistlustel neljanda koha. Järgmisel nädalavahetusel sõidavad veemotosportlased Viljandi järvel. Foto: Erakogu

15. ja 16. septembril peetakse Viljandi järvel veemotospordi võistlust, mille peamine võistlusklass on noorsportlastele mõeldud GT-15. Selles selguvad tänavused maailmamameistrid.

Rahvusvahelise alaliidu UIM heakskiidul ja kohaliku veemotospordiklubi Nord eestvedamisel peetaval võistlusel on mõistagi suurim tähelepanu maailmameistrite selgitamisel. Eelregistreerimisel on oma osavõtust teada andnud paarkümmend noort veemotosportlast.

GT-15 klassis teevad kaasa 10–16-aastased sportlased. Nende seas on kahtlemata üks võistluste peamisi võitjasoosikuid tartlane Stefan Arand, kes läinud nädalal pärjati Inglismaal maailmameistriks täiskasvanute paadiklassis GT-30. Viljandis stardib ka Inglismaal kohaliku mehe järel pronksmedali saanud Kärol Soodla ning loomulikult tuleb võistlema kohaliku veemotospordi eestvedaja Aivar Kommisaar, kes lõpetas Inglismaal maailmameistrivõistlused neljanda kohaga.

Lisaks noortele on tuleval nädalal Viljandi järvel GT-30 ja OSY-400 klassi võistluspaadid.

Kahele päevale jagatud võistluste vahepalana on kõigil huvilistel võimalik osa saada veemotospordimaailma ühe kiirema ja võimsama võistluspaadi F2 sõidust, seda nii kaldalt jälgides kui suurema huvi kõrval ka kaasasõitjana.

«Võrdluses autospordiga võib seda masinat nimetada vormel 2-ks, sellest võimsamad on veel vaid F1 paadid,» selgitas ala entusiast ja võistluse pearkorraldaja Aivar Kommisaar. Tema sõnul on kõnealune võistluspaat ehitatud Lätis spetsiaalselt näidissõitude tegemiseks ning selles tarvis on piloodi kõrvale paigaldatud eraldi iste – võistluspaadil mõistagi kahte istet kabiinis pole.

«Paat on kiire ja jõuline, lätlasest omaniku sõnul on see võimeline vee peal liikuma kuni 180-kilomeetrise tunnikiirusega,» selgitas Kommisaar. Viljandi järvele toodud F2 paadiga saavad kolm võistlusringi teha kõik, kes selleks soovi avaldavad. «Sellise paadi pidamine on päris kulukas ning seetõttu tuleb ka huvilistel sellega järvel sõitmiseks kohapeal pilet soetada,» selgitas Aivar Kommisaar.

Demonstratsioonsõitudeks valmistatud F2 paati tutvustab all olev video.

 

Tagasi üles