Seni põhiliselt maakonnalehti väljaandnud aktsiaselts Ühinenud Ajalehed hakkab kirjastama tasuta ajakirju. Oktoobris ilmus pilootprojektina elukogenud inimesele ajakiri «60+». Detsembri algul tuleb välja ajakiri teadlikule tarbijale «Osuti». Mõlema tiraaž on 40 000.
Ühinenud Ajalehed kirjastab ajakirju
«60+» ja «Osuti» esiknumbrite peatoimetaja on ajalehe «Sakala» peatoimetaja Eve Rohtla. 1. detsembrist asub Rohtla tööle Ühinenud Ajalehtede kirjastuse peatoimetajana ning «Sakala» uueks peatoimetajaks saab Hans Väre, kes on töötanud samas lehes ajakirjanikuna 2001. aastast.
Aastatel 1997—2001 õppis Väre Tartu ülikooli sotsiaalteaduskonnas ajakirjandust, enne «Sakalasse» tööle asumist on ta kirjutanud «Lääne Elus», «Äripäevas» ja «Postimehe» majanduskülgedel.
Väre sõnul kavatseb ta peatoimetajana rõhuda veelgi rohkem ajakirjanduslikule kvaliteedile, sest lugejad vajavad just seda üha enam.
«Internetiajastul jõuab inimesteni tohutus koguses teavet, kuid usaldusväärne, oluline ja huvitavalt esitatud info muutub üha haruldasemaks,» tõdes ta. «Ometi pole hea ajakirjanduse koht punases raamatus. Kui mitte mujal, siis «Sakalas» on talle kindlasti kodu.»
Väre lisas, et võtab «Sakala» Rohtlalt üle väga heas seisus, mida tõestab ka viimaselt pressipreemiate jagamiselt maakonnalehtede seas saadud kolmikvõit.
Eve Rohtla ütles, et soovib uues ametis pühenduda ühele Eesti suuremaarvulisele ning samas elutargale ja tänuväärsele lugejaskonnale. «Püüan viie tubli maakonnalehe parimate kirjutajate abiga teha ajakirja, mis on ennekõike sisukas nõuandja, aga pakub ka meeleolukat lugemist,» lisas Eve Rohtla.
«Sakalas» peatoimetajana töötatud 16 aastat on talle tema jutu järgi andnud suurepärased töökaaslased, koduse töökeskkonna ja targad lugejad, kes on nende aastate jooksul ka kõige raskematel hetkedel õpetanud tegema parimat ajakirjandust.
«Mul on väga hea meel, et meie ideega tuli kaasa kogenud ajakirjanik ja peatoimetaja Eve Rohtla, kes on varem toimetanud ka ETV saadet «Prillitoos»,» nentis aktsiaseltsi Ühinenud Ajalehed nõukogu liige Margus Mets.
«Teame, et ajakirjade turg on konkurentsitihe, kuid meie eelis on suured tiraažid, mis jõuavad täpsete sihtrühmadeni. Ajakirja «60+» esiknumber oli edukam, kui oskasime loota. Lugeja hindas kõrgelt nõuandvat sisu ning reklaamiandja talle vajalikku sihtgruppi,» rääkis ta.