Poed kipuvad hinnasildiga eksitama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarbija kahjuks hinnaga eksimine on aastaga suurenenud. Enda kahjuks eksivad poed harvem.
Tarbija kahjuks hinnaga eksimine on aastaga suurenenud. Enda kahjuks eksivad poed harvem. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Tarbijakaitseamet kontrollis septembri viimasel nädalal 164 kaupluses hinnateabe avaldamist ning tuvastas 38 korral müügisaalis esitatud ja kassas nõutud hinna erinevusi.

Pisut rohkem kui pooltel juhtudel oli hinnaerinevus tarbija kahjuks: 29 kauba puhul oli müügisaalis näidatud hind 22 korral madalam kui kassas.

Suurim hinnaerinevus oli kuus eurot: Tallinnas Sikupilli Prismas näidati müügisaalis naiste sandaalide hinnaks 12.99 eurot, kuid kassas küsiti 18.99 eurot.

Tarbija kahjuks oli enim eksitud Rimi ketis: amet tuvastas Säästumarketites viis rikkumist ja Rimi kauplustes kolm. Viie rikkumisega järgnes Maxima.

Tarbija kasuks leiti 17 kauba puhul 16 hinnaerinevust. Suurim, 5.30 eurot avastati Tallinnas Maxima Pae tänava poes, kus naiste pulloveril oli hind saalis 9.99 eurot, kuid kassas 4.69 eurot.

Tarbijakaitseamet algatas poodide suhtes 19 väärteomenetlust.
Võrreldes seekordse hinnakontrolli tulemusi mullustega, võib öelda, et rikkumiste arv on vähenenud 33 protsendilt 23le.

Teisalt on tarbija kasuks eksimine vähenenud 20,7 protsendilt 9,8le, tarbija kahjuks eksimine aga kasvanud 12,9 protsendilt 13,4le.

Tarbijakaitseamet võrdles müügisaali ja kassa hindade vastavust kogu Eestis Maxima, Rimi, Prisma, Selveri, Säästumarketi ning tarbijate ühistu ketikauplustes.

Kontrollimiseks tehti igas kaupluses kontrollost, mis hõlmas 25 toodet, ning võrreldi müügisaalis olevaid hindu kassas olevatega.

Tagasi üles