Unistar-Auto alustas oma pankrotimenetlust

Hans Väre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu maakohus kuulutas Unistar-Auto pankroti välja 26. jaanuaril.
Tartu maakohus kuulutas Unistar-Auto pankroti välja 26. jaanuaril. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandis Nissaneid ja Citroëne müüv Unistar-Auto esitas neljapäeval maakohtule avalduse oma pankrotimenetluse algatamiseks, sest ettevõttele on kogunenud miljonite kroonide suurune võlakoorem.


Osaühingu juhatuse liikme Jaanus Tensingu sõnul on firma halva seisu peamine põhjus klient, kes ostis suvel suure koguse autosid, kuid pole nende eest seni maksnud.



«See on omakorda põhjustanud meie võlgnevuse tarnijatele,» selgitas ta. «Oma osa firma raskustes on kindlasti ka halvenenud majanduskliimal.»



Jaanus Tensing ei soostunud avaldama, kui suur võlakoorem Unistar-Autol lasub, nimetades seda ettevõtte siseasjaks. Suurim nõue osaühingu vastu on Citroëni importijal Veho Eestil, kellele järgneb ligi 700 000 krooniga maksuamet.



«Meil on saada päris suur summa,» jäi ka aktsiaseltsi Veho Eesti juhatuse esimees Ando Nõel arvudest rääkides umbmääraseks. «Tegemist on mitme miljoniga, kuid vähem kui kümne miljoniga.»



Unistar-Auto pole tegevust veel päris lõpetanud, ehkki varasemaga võrreldes on äri ajada märgatavalt keerulisem. Nii varuosasid kui autosid saab firma tarnijatelt vaid ettemaksuga ja seetõttu küsitakse raha ette ka klientidelt.



«Garantiiremondi puhul on tegemist auto Eestisse tooja hüvitatava teenusega ja selle vajajad peaksid saama teenindatud,» rääkis Tensing. «Kliendid, kes on meie kaudu auto tellinud, kuid pole seda veel kätte saanud, ei pea samuti kannatama. Nende tellimuste täitmise eest aitavad samuti hoolitseda sissetoojad.»



Unistar-Auto palgalehel on koos Tallinna filiaali töötajatega 34 inimest, kes esialgse kokkuleppe kohaselt jätkavad tööd aasta lõpuni. Mis neist edasi saab, sõltub Tensingu hinnangul suuresti pankrotihaldurist.



«Loodan, et leidub ettevõtjaid, keda siinsed automüügi ning -remondi tingimused ja võimalused huvitavad,» rääkis Tensing. «Siis saaksid paljud töötajad olla kasulikud uuele tööandjale.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles