Kihutajad rikuvad värskelt laotatud killustikul autosid ja teed

Maanteeameti uuringust selgus, et 90 protsenti autojuhtidest ei pea kinni värskelt pinnatud maanteel kehtestatud ajutistest kiiruspiirangutest.

FOTO: Peeter Kümmel

Maanteeamet mõõtis kahel pindamisobjektil sõidukite kiirust, et näha, kui palju peetakse kinni kehtestatud ajutisest piirkiirusest. Selgus, et 90 protsenti autojuhtidest ületas kehtestatud piirangut.

«Pindamisobjektidel on kehtestatud piirkiirusest kinnipidamine väga oluline, et tagada tee kvaliteet ja pikaajaline säilimine,» selgitas maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal. 12.–15. juulini mõõdeti kiirust Türi–Arkma pinnatud teel, mida läbis mõlemas suunas kokku 10 569 sõiduautot ja 2808 veokit. Kehtestatud piirkiirust ületas 87 protsenti sõiduautodest ja 86 protsenti veokitest. 85 protsenti liiklejatest sõitis 30 alas kuni 60 kilomeetrit tunnis ning maksimaalne mõõdetud kiirus objektil oli 117 kilomeetrit tunnis.

Samuti mõõdeti kiirust 17.–19. juulini Paide–Mündi–Mäeküla pindamisobjektil. Seal sõitis 866 sõiduautot ja 294 veokit. Kehtestatud piirkiirust ületas 92 protsenti sõiduautodest ja 89 protsenti veokitest. 85 protsenti liiklejatest sõitis kiirusega kuni 84 ning suurim mõõdetud kiirus oli kõnealusel lõigul 130 kilomeetrit tunnis.

Paljud autojuhid teavad omast kogemusest, et värskelt pinnatud teel kiiruse ületamine võib kaasa tuua bituumeniga määrdunud auto ning lahtisest killustikust tingitud täkked või mõrad autoklaasil. «Vähem teadvustatakse, et kui killustiku nakke tekkimise perioodil teel kiirust ületada, sõidetakse bituumeniga kaetud killustik teelt lahti ning teed tuleb uuesti remontida hiljemalt kahe aasta jooksul, mõnel juhul ka samal aastal,» selgitas maanteeameti ehitusvaldkonna juht Janar Taal.

Piirkiirust 30 kilomeetrit tunnis rakendatakse pindamistöödel tavapäraselt kuni kolme päeva jooksul. See tuleneb asjaolust, et bituumeni ja killustiku vahelise nakke saavutamine võtab aega kuni kolm ööpäeva. Kuumade ilmade korral võib see pikeneda. Sel perioodil ei saa ka teekattelt ära harjata lahtist killustikku, mida laotatakse alati natuke rohkem, et killustikuterad asuksid tihedalt  üksteise kõrval ning kataksid pinna ühtlaselt. See on aga kiiruse ületamise korral ohtlik liiklejatele endile.

Tagasi üles