Sel sügisel ei saa Viljandi lossimägedes langenud lehtedes sahistades jalutada, sest seal mürisevad traktorid ning jalgradade asemel haigutavad kraavid.
Ehitajad jõudsid lossimägedesse
Läinud nädala lõpul asus pargiteid ehitama aktsiaselts Baltifalt ning elektriliine ja laternaid uuendama osaühing Bergland. Tööd peavad valmima tulevaks suveks.
Loodusturistid jõudsid remondi alguseks
Pisut õnnetult läks laupäeval Looduse Omnibussiga Viljandisse sõitnud 60 turistil.
Kolmest Eesti linnast tulnud huvilistel oli kavas jalutada giidi saatel lossimägedes ja osaleda õhtul pärimusmuusika aidas lõikuspeol. Ettevõtmise korraldaja Jaan Riisi sõnul sai kohaliku mehe Peep
Tobrelutsu juhendamisel tiir lossivaremete vahel ikkagi tehtud.
«Eks ta natuke õnnetult läks, et me just nüüd jõudsime,» tõdes Riis. Ta lisas, et turistid olid päevaga siiski kõigiti rahule jäänud ning jalutuskäik oligi mõeldud vaid väikse eelmänguna õhtusele kontserdile.
Lossimägede uuendamisele ehitajate leidmine ei sujunud linnavalitsusel sugugi lihtsalt. Esimesele riigihankele tulnud pakkumised olid nii kallid, et linn loobus neist. Siis aga otsustati raekojas, et mõistlikum on otsida teede ehitamiseks ja elektrisüsteemi uuendamiseks eraldi tegijad, ning saadi odavamad pakkumised.
Elektri- ja pargivalgustuse vahetamiseks kulub 95 645 ning pargiteede taastamiseks 128 054 eurot. Selle raha eest rajatakse uued teed Esimesele ja Teisele Kirsimäele, pärimusmuusika aida juurest
Kaevumäe lavani ning kindral Johan Laidoneri mälestusmärgi tagant rippsillani. Teed kaetakse graniitkillustikuga, Kaevumäel munakividega.
«Mõlemad ehitajad on öelnud, et nende huvi on tööd käesoleval aastal lõpule viia,» rääkis Viljandi majandusameti juhataja Reevo Maidla. Lepingu järgi on ehitajatel aega, sest projekti lõpptähtaeg on järgmise aasta juuli.
Osa tööst jääb kevadet ootama
Aktsiaseltsi Baltifalt Pärnu osakonna juht ja lossimägede tööde projektijuht Kaido Tamm kinnitas, et suurem osa töödest on kavas tänavu valmis saada. «Kindel on, et lauluväljakult rippsillani viiva tee rajamine jääb uude aastasse,» lisas ta.
Ülejäänud tööde valmimist mõjutab suuresti kaks tegurit. Esiteks sõltub palju ilmast ning teiseks peavad kaks firmat teineteise tegemistega arvestama.
Ehituse ajaks lossimägesid jalutajatele päris kinni ei panda, kuid töötsooni neid ei lasta. «See on inimeste enda turvalisuse huvides,» selgitas Tamm.
Töödeks vajalik raha on linnal olemas: põhiosa saadakse projektitoetusena keskkonnainvesteeringute keskuselt, omaosalus on 15 protsenti.
Linnavalitsuse keskkonna ja haljastuse peaspetsialist Inga Nõmmik on «Sakalale» öelnud, et oktoobris tehakse võrade kujunduslõikust kümnele Kirsimäe pärnale, mis kasvavad liiga müüri lähedal.
Samamoodi kärbitakse kolme Kaevumäel müüri vastas kasvavat tamme.
Talvel plaanitakse vaadete avamise nimel ja pargi hooldamiseks lossimägedes maha võtta üle 500 puu. Enamik sellest on võsa, ülejäänud on haiged ja kahjustunud. Tegevus käib keskkonnaametiga kooskõlastatud projekti järgi.
Raietööd jäetakse sellesse aega, kui maa on külmunud, et mitte nõlvu vigastada.
Kaugemas tulevikus on linnal plaanis ehitada Kirsimägede ja Kaevumäe vahele niisugused sillad, mida mööda pääseksid üle kraavi ka autod.