Esimese maailmasõja aegu tegi propaganda suuri edusamme. President Woodrow Wilsoni asutatud Avaliku Informatsiooni Komitee esimehe George Creeli ülesanne oli panna avalik arvamus toetama Wilsoni rahueesmärke.
Nelja-minuti-mehed
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Creelil polnud ainsatki käsiraamatut, millest juhendust otsida, sestap ta improviseeris. Et tema käsutada polnud ei riigiraadiot ega televisiooni, lõi ta vabatahtlikest võrgu (nelja-minuti-mehed), mis kattis riigi umbes 3000 maakonda ning mille liikmed esinesid koolides, kirikutes ja muudes kogunemiskohtades.
Sõja lõpuks oli peaaegu 800 000 nelja-minuti-teadet edastatud umbes 400 000 inimesele. Creel kogus hiiglasliku ajakirjanike, teadlaste, pressiagentide, toimetajate, näitlejate ja teiste avaliku arvamusega manipuleerijate armee, millesarnast Ameerika polnud ühise eesmärgi saavutamiseks veel näinud.