Saada vihje

Sularaha sissemakse automaat teeb tuska

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selleks et raha sissemakse automaat töötaks tõrgeteta, tuleks raha sellesse sisestada korrektselt.
Selleks et raha sissemakse automaat töötaks tõrgeteta, tuleks raha sellesse sisestada korrektselt. Foto: Raigo Pajula / Postimees

Eesti suurima kliendibaasiga pangal Swedbankil on Viljandis ainult üks sularaha sissemakse automaat ning seegi on pahatihti rikkis.

«Sakalani» on viimasel ajal kostnud kaebusi, et panga kliendid pole saanud kasutada sularaha sissemakse automaati, sest see on rikkis.

Väikeettevõtjate mure

Automaadi suuremad kasutajad on firmad, kes on teinud selle tarbeks endale kaar­did, et raha õhtul pärast kella kuut kontole panna.

«Meie kauplus on filiaal, mille kontor asub Tallinnas. Mul on vaja igal õhtul pärast poe sulgemist raha kontole viia,» rääkis ettevõtja, kelle nimi on toimetusele teada. «Kui ma ei ole masina rikke tõttu saanud raha kontole panna, pean Tallinnale aru andma, miks ma seda teinud pole,» kirjeldas ettevõtja. Et tema ja panga tööajad kattuvad, ei ole võimalik raha ka tellerile viia.

Ettevõtja arvates võiks panna Viljandisse sissemakse automaate juurde, näiteks mõnda kaubanduskeskusesse nagu teistes linnades.

Ettevõtja on oma murega pöördunud ka panga poole, kuid saanud vastuseks, et tihtipeale on masinate rikkes süüdi kliendid, kes kasutavad neid valesti. «Olen aru saanud, et remondimehed ei ela Viljandis ja seetõttu võtab parandamine aega,» laiutas ettevõtja käsi.

Hiljutine näide pärineb inimeselt, kes soovis enne välisreisile minekut panna kontole sularaha, et saaks välismaal pangakaardiga maksta. Automaat oli nädalavahetusel paraku rikkis ning et sihtpaik polnud euroriik, tekkis rahavahetusest palju sekeldusi.

Ühest masinast piisab

Swedbanki Viljandi kontori juhataja Andre Arula tunnistas, et neil on olnud siinse ainsa sularaha sissemakse automaadiga probleeme, ning palus ebamugavuste pärast vabandust.

«Paraku on masina rikke peamine põhjus see, et osa inimesi, kes pole harjunud seda kasutama, sisestab rahatähti lohakalt või valesti,» nentis ta. Näiteks on neid pandud patakana, mida hoiab koos kirjaklamber. «Kui raha pannakse korralikult, ei tohiks masinaga midagi juhtuda,» lisas ta ning soovitas neil, kel pole selle masina kasutamise vilumust, küsida pangakontorist abi.

Arula tunnistas, et mõnikord võib vea parandamine võtta tõesti liiga kaua aega. «Meil on leping koostööpartneriga, kes masinat hooldab, aga töö tegijad ei ela Viljandis. Parandamine võib võtta rohkem aega siis, kui rike tekib nädalavahetusel,» selgitas ta.

«Paraku ei saa sellise aparaadi puhul juba turvakaalutlustel olla nii, et kui tekib rike, tuleb tagant ruumist mõni töötaja ja teeb masina korda,» lisas ta. Arula sõnul on pank sularaha sissemakse automaadi probleemiga tegelnud ja tegeleb ka edaspidi.

Andre Arula kinnitas, et pank ei pea praegu vajalikuks Viljandisse rohkem raha sissemakse automaate paigaldada. «Automaadi koormuse järgi võib öelda, et sellest Viljandile piisab. Kui näeksime, et see töötab koormuse piiril, võiks lisaautomaatide paigaldamine kõne alla tulla,» tõdes ta.

Kommentaarid
Tagasi üles