Raudteel ootavad järge jaamad

, gerly.lehtmets@sakalakirjastus.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Viljandi ja Türi vahelisel raudteelõigul on liiprid ja rööpad kohale pandud, ent enne, kui rongid taas sõitma võivad hakata, tuleb korda teha ka raudteejaamad.

Remont, mis pidi algama juba mullu augustis, kuid venis ja läks lahti alles tänavu aprillis, on edenenud kiiremini, kui keegi osanuks oodata. Liiprid pandi maha septembri alguseks ja viimase paari päeva jooksul on kohale seatud ka rööpad.

Töid tegeva osaühingu Go­Track juhatuse liikme Ingvar Kosarvi sõnul on tegemist suisa omanäolise rekordiga. «Seni on ikka väga hästi läinud. Kui arvestada täpselt seda aega, mil oleme raudteel tegutsenud, on kogu ehitus valminud nelja kuuga,» rääkis Kosarv.

Killustikuta ei saa

Rööpapaneku ajaks suleti Viljandi raudteeülesõitudel liiklus ja suunati ümber liinibussid. Selline korraldus pidi kestma eile südaööni, kuid Ingvar Kosarvi kinnitusel lõpetasid töömehed viimaste rööbaste paneku teisipäeva õhtul kella kaheksa paiku ehk üle ööpäeva plaanitust varem. See tähendab, et nüüd võib kärmelt järgmiste tööde kallale asuda. Neid on Kosarvi sõnul aga üksjagu.

«Ees ootavad veel Viljandi ja Võhma jaama rekonstrueerimine, killustikupanek, keevitus- ja mullatööd ning muu selline,» loetles Kosarv. Sellest hoolimata ei lase GoTracki töömehed tempol langeda ja esialgsete hinnangute kohaselt võib rongiliiklus taastuda paari kuu pärast.

«Rongide liikumist meie ei reguleeri, mistõttu ma ei oska öelda, millal need sõitma hakkavad. Ehituslikult võiks see kõige varem juhtuda novembri algul või keskpaigas,» ütles Kosarv. Spetsialistide jutu järgi pole varem võimalik ronge uutele rööbastele lubada, sest enne tuleb ära teha mullatööd ning liiprite vahed ja ümbrus killustikuga täita.

Rong saabub jaanuaris

Raudteeliiklust reguleeriva Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaseltsi juhataja Rain Kaar­jase sõnul hakkab reisirong taas Viljandisse sõitma tuleva aasta 1. jaanuarist, nagu ka algul plaanis oli.

Ehkki ehitustööd on plaanitust kiiremini edenenud, on Kaarjase sõnul siiski veel nüansse, millega tuleb arvestada: näiteks ootavad korrastamist ülesõidud ja jaamaplatvormid.

Teiste seas ootab järge Viljandi vaksal, mis saab pikka aega igatsetud korraliku ooteplatvormi. Esialgu tuleb rongiga sõitjatel vagunisse minna veel vana koha pealt.

«Selliste tööde juures ei saa läbi ilma kaevamata ja kommunikatsioonide vahetamiseta, aga siin läks see maht nii suureks, et me ei saa soovitud ajaks valmis,» selgitas Kaar­jas.

Samas lubas ta, et hiljemalt 2012. aasta suvel peatuvad rongid Viljandis vaksalihoone ees. See tähendab, et sõitjad ei pea enam rongini mööda pikka ja lagunenud teed ukerdama.

Türi—Viljandi raudteeelõigu remont läheb maksma 20,5 miljonit eurot, millest 12,78 miljonit saadi Euroopa regionaalarengu fondist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles