Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles riigikogu infotunnis, et uue eelarve järgi riik maakondlike bussiliinide dotatsiooni ei vähenda.
Bussiliinide toetused võivad pisut kosuda
«Homme valitsus tõenäoliselt lõpetab eelarve ettevalmistuse ja selle järgi maakonnasisese bussitranspordi dotatsioonid ei vähene. Pigem need erinevatel asjaoludel natuke kasvavad,» ütles Parts eile infotunnis.
Inimeste ühistranspordi vajadused on Eesti autostumise määra arvestades võrdlemisi eripalgelised ja sellele saab Partsi hinnangul vastata paindliku, hästi läbi mõeldud transpordivõrguga.
«Hoida kunagisi vanade kellaaegadega bussigraafikuid, kui reisijate arv on väike, on kallis lõbu,» sõnas majandusminister. Ta ütles, et tuleb leida võimalus teenindada inimesi mõistliku raha eest.
Kyoto saastekvootide müügist saadud raha eest ostetud keskkonnasäästlikud bussid peaksid jõudma Eesti teedele järgmise aasta teise poole algul ja kogu hange peaks olema teostatud ülejärgmise aasta esimesel poolel.
Maanteeamet allkirjastas tänavu 31. mail Tšehhi firmaga Iveco Czech Republic lepingu, ostmaks 110 Iveco Irisbus Crossway bussi 18,86 miljoni euro eest, mis saadakse Eesti ja Hispaania vahel sõlmitud süsinikdioksiidi saastekvoodi ostu-müügilepingu alusel laekuvast rahast.
Lepingu järgi tarnitakse 52 bussi seitsme kuu jooksul, alates lepingu sõlmimisest, ning teised jõuavad Eestisse 2012. aasta kolmandas kvartalis.
Sada ühissõidukit võetakse kasutusele maakonnaliinide teenindamiseks ja kümme hakkavad sõitma Tallinna elanike heaks.