Milline pank on mulle kõige sobivam? Kus saan endale vajalikud teenused soodsamalt ja kus makstakse parimat intressi?
Pangateenuste hindu saab internetis võrrelda
Neile küsimustele saab vastuse finantsinspektsiooni ja pankade koostöös tarbijaveebis minuraha.ee valminud uues rubriigis, kus on võimalik võrrelda kümne Eestis tegutseva panga teenustasusid ja tingimusi.
Teemad on jagatud rühmadesse
Pangaliidu tegevdirektori Katrin Talihärmi sõnul täiendavad need eelmisel aastal valminud võrdlustabeleid, mis võimaldasid kõrvutada tähtajalise hoiuse ja krediitkaartide tingimusi.
«Kuigi panku ei ole Eestis eriti palju, on siiski tükk tööd, et kõik hinnakirjad võrdlemiseks üles otsida. Minuraha.ee veebiplatvormis on teenuste hinnad pankade kaupa välja toodud ja see muudab nende kõrvutamise mugavamaks,» selgitas Katrin Talihärm. Näiteks kui kliendile on tähtis teha pankadevahelisi makseid pangakontoris, saab ta kiiresti teada, et teenuse hind jääb eri rahaasutustes 0.77 ja 1.92 euro vahele, ning näeb, kus pakutakse teenust soodsaimalt.
Võrrelda saab enam kui 50 levinumat teenust. Ülevaate lihtsustamiseks on kontoga seonduv rühmitatud.
Konto avamise ja kasutamise alt näeb hooldustasu, kontojäägilt makstavat intressi ja pangakontoris konto väljavõtte saamist.
Maksete rubriigis antakse nii siseriiklike kui Euroopa Liidu piires eurodes tehtavate maksete, samuti internetis, pangaautomaadis ja pangakontoris tehtavate maksete ülevaade.
Sularahatehingute ja deebetkaardi rühmas käsitletakse sularahaautomaadist ja pangakontorist raha väljavõtmist, olgu Eestis või välismaal. Samuti saab võrdlusteavet mündilugemismasina teenuste, kaartide väljastamise ja hoolduse tasu ning muu kohta.
Vaatluse all on ka paketid
«Enamik panku pakub ka mitmesuguseid sooduspakette. Nende lähtealused, hõlmatud isikute ring ja teenuste sisu on rahaasutustel erinevad, seepärast ei ole neid omavahel võrrelda nii lihtne kui üksikteenuseid,» rääkis Katrin Talihärm.
Et anda pankade pakettidest esialgne ülevaade, on tema sõnul tabelisse lisatud sellekohane alajaotus ja lühiiseloomustus. «Eraldi on välja toodud noortele ja seenioridele mõeldud sooduspaketid. Juures on panga veebiaadress, millelt leiab täpsemat teavet,» rääkis pangaliidu tegevdirektor.
Samuti on tarbijaveebist minuraha.ee võimalik lugeda lähemalt konkreetsete pangateenuste, näiteks otse- ja püsikorralduste, välismaksete ja pangakaartide kohta ning leida sõnaraamatu abil keerulisemate terminite selgitusi.
Pangateenuse võrdlustabelite loomine on osa rahandushariduse edendamise kavast, millega soovitakse suurendada pangaklientide teadlikkust
Pangad vastutavad info õigsuse eest
Katrin Talihärmi jutu järgi pandi võrdlustabelid kokku pangaliidu, pankade ja finantsinspektsiooni ühistööna. «Sellesse vabatahtlikkusel põhinevasse projekti on kaasatud kõik pangaliidu liikmespangad, kes pakuvad eraisikutele arvelduskontoteenust. Nad sisestavad võrdlusandmed ise ning vastutavad nende korrektsuse ja ajakohasuse eest,» kinnitas Talihärm.
«Näiteks kui hinnakirjad peaksid mõnes pangas 1. oktoobril muutuma, peavad uued hinnad olema samal päeval kättesaadavad võrdlustabelis,» täpsustas ta.
Keskkond töötab eeldusel, et rahaasutused on hoolsad ja kajastavad hinnakirja muudatusi operatiivselt. «On ju kõik teenusepakkujad huvitatud sellest, et saadaval oleks õige info. Pangaliit loodab, et inimesed õpivad neid tabeleid kasutama,» lisas Talihärm.
VÕRDLUS
• Teenustasude võrdlustabel asub aadressil http://minuraha.ee/
teenustasude_vordlus.
• Info on kättesaadav nii eesti kui vene keeles.
Allikas: pangaliit