Remonditaval lõigul jõuab rööpapanek peagi lõpule

Karl-Eduard Salumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile hommikul töötas liipritele rööpaid asetav masin Pärsti raudteeülesõidu juures. Viljandisse peaks see jõudma poolteise nädala pärast.
Eile hommikul töötas liipritele rööpaid asetav masin Pärsti raudteeülesõidu juures. Viljandisse peaks see jõudma poolteise nädala pärast. Foto: Olev Malin

Aprillis alanud remont Türi—Viljandi raudteelõigul on tänu uuele tehnoloogiale kiiresti edenenud: liiprid on Viljandis juba maas ning poolteise nädala pärast peaksid ka rööpad paika saama.

Eile hommikul pandi rööpaid kohale Pärsti raudteeülesõidu juures. Töid tegeva osaühingu GoTrack juhataja asetäitja Ingvar Kosarvi sõnul ei lähe kaua, kuni rööpaid liipritele asetav masin Viljandisse jõuab.

«Ajagraafiku järgi peaksime Viljandisse jõudma 20. septembril ehk poolteise nädala pärast,» täpsustas ta.

Rongiliiklus võib varsti taastuda

Kahe kuu eest rääkis GoTracki juhataja Aivar Treve, kes parajasti on puhkusel, et on 52 kilomeetri pikkusel trassil tehtud edusammudega väga rahul. Esialgu pidi töö lahti minema mullu augustikuu lõpul ning seejärel oktoobris, kuid bürokraatia tõttu nihkus selle algus järjest edasi. Seepärast ei uskunud algul ka ehitaja, et remont valmib ettenähtud aja jooksul. Kõik läks aga üle ootuste ladusalt ning tõenäosus, et rongid hakkavad uuesti käima juba tänavu, üha kasvab.

Ingvar Kosarv kinnitas eile, et kui vahepeal suuri tagasilööke ei tule, suudetakse tee enne suurt talve kasutatavaks muuta.

«Meie kui ehitaja poolt ei ole praegu mingeid takistusi selleks, et rongiliiklus novembri keskpaigas taastuks,» ütles ta. Küll aga ei saaks seal kohe sõita 120 kilomeetrit tunnis, sest selleks peavad kõik tööd lõpetatud olema.

Ingvar Kosarvi sõnul määravad esialgse piirkiiruse spetsialistid, kes hindavad täpselt konkreetse teelõigu olusid. Kas lubatud kiiruseks on 80 kilomeetrit tunnis, nagu on arvanud Aivar Treve, või midagi muud, ei soovinud Kosarv eile oletada.

Kasutatakse uuenduslikku tehnoloogiat

Ehituse kiirest edenemisest rääkides kiitis juhataja asetäitja rööbaste paigaldamise uudset tehnoloogiat, tänu millele edeneb töö varasemast tunduvalt ladusamini. Kui seni on raudteerööpaid kusagil angaaris juppideks monteeritud ja need mahapanekuks kohale sõidutatud, siis Türi ja Viljandi vahelisel lõigul tarvitusel oleva masina puhul pole selleks vajadust.

«Minu teada nii moodsat tehnoloogiat varem Eestis kasutatud pole,» lausus ta.

Türi ja Viljandit ühendav raudteelõik ehitati 1970. aastate algul. Selleks kasutati rööpaid R50, naelkinnitusi, paekivikillustikku ja puitliipreid. Uus raudtee on rööpajätkudeta ja raudbetoonist liipritega.

Enne ulatuslikku remonti oli raudtee halvas tehnilises seisus, kuid sellest hoolimata leidus seal palju sõitjaid. Üle 20,5 miljoni euro maksma läinud remondiks saadi 200 miljonit krooni ehk 12,78 miljonit eurot Euroopa regionaalarengu fondist. Ehitustöö ajal veavad sõitasoovijaid asendusbussid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles