1. septembril jõustus määrus, mis muutis telefoninumbri ühest võrgust teise üleviimise nõudeid.
Numbri üleviimine teise võrku lihtsustus
Tehnilise järelevalve ameti (TJA) peadirektori asetäitja Priit Soomi jutu järgi saavad määruse muudatusest kasu ennekõike sideettevõtete kliendid, sest numbriliikuvus muutub mugavamaks ja kiiremaks.
Lühem tähtaeg
Uue määruse järgi kohustub sideettevõte numbri ühest võrgust teise viima senise kaheksa tööpäeva asemel kuue tööpäeva jooksul. Numbriliikuvuse andmebaas võimaldab sideettevõttel numbri ühest võrgust teise viia mõnikord koguni kolme tööpäeva jooksul.
Uut numbrit ülevõttev sideettevõte kohustub numbri liikumise kuupäeva määrates lähtuma kliendi soovist, kuid too peab arvestama, et protsessi minimaalne aeg on kolm ja maksimaalne 20 tööpäeva.
Meeles tasub pidada, et pärast seda kui seni teenust pakkunud sideettevõtte on numbri liikumise kuupäeva kinnitanud, ei saa kliendi soovil seda protsessi katkestada ega taotlust tagasi võtta.
Peale mobiil- ja tavatelefoninumbrite on võimalik ühest võrgust teise viia ka 40, 70, 800 ja 900ga algavaid teenusnumbreid, mida kasutatakse maksevaba, eritariifita või eritariifiga teenuse osutamiseks.
Sideteenuste tarbijad saavad tehnilise järelevalve ametilt informatsiooni oma numbri liikumise protsessi etappide ja kestuse kohta. See teave on kättesaadav ameti kodulehel.
Tutvu lepinguga
«Enne numbriliikuvuse protsessi algatamist soovitame sideettevõtete klientidel tutvuda kehtiva sidelepingu ning arveldusperioodi tingimustega, et lepingu lõpetamisega ei kaasneks trahve ega topeltmaksustamist kuupõhiste arveldusperioodide puhul,» lisas Priit Soom.
TJA ülesanne on tagada numbriliikuvuse häireteta toimimine ning lahendada selle käigus tekkivaid probleeme. Protsessi läbipaistvuse tagab TJA hallatav numbri broneerimise andmekogu, mis vahendab informatsiooni sellega seotud toimingute kohta. Lisaks koostab TJA igakuist numbriliikuvuse statistikat.