Piraadid paugutasid öösel uunikumidega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Et võistlus oli piraaditeemaline, ehiti mitu autot mereröövlitele paslikuks.
Et võistlus oli piraaditeemaline, ehiti mitu autot mereröövlitele paslikuks. Foto: Kenno Soo

Läinud nädalavahetusel sai Võhmas stardi viies «Uunikumide tähesõit», mille teema oli «Kariibi mere piraadid».

Rallilaadse võistluse avapauk anti pühapäeva esimesel minutil. Võhmast Pikasillale ja sealt Elvasse kulgenud sõidu pikkus oli umbes 320 kilomeetrit. Korraldaja Margus Kristjuhani sõnul tuli starti ligemale nelikümmend võistkonda ning kuigi mõni vanasõiduk andis tee peal alla, kulges kõik üle o­otuste hästi.

Kristjuhani ütlemist mööda korraldati mõõduvõtt teist korda öösel. Päeva asemel varajastel hommikutundidel sõitmise eelised on tema sõnul inimsõbralik temperatuur ning asjaolu, et pimedas on kõik teistmoodi.

Osalejad kohtasid peaaegu igal kilomeetril eri suuruses ulukeid, nägemata jäi üksnes karu. Ühel võistlusautol tekkis ohtlik moment põdraga, kuid õnneks pääsesid kõik osalejad kokkupõrgeteta.

Kristjuhan rääkis, et kohalikud olid üritusest hästi informeeritud, mistõttu jagus öisest ajast hoolimata rohkesti pealtvaatajaid.

Paljud neist panid kindlasti tähele, et enamasti olid kasutusel mudelid, mis veel 10—20 aastat tagasi andsid üldises liikluspildis tugevasti tooni. Stardinimekirjas seisid Ford Granada ja Taunus, Opel Rekord, Saab 900, BMW 5. seeria ja hulk Vene päritolu sõidukeid. Sekka leidus mõni haruldasem auto, näiteks Triumph Herald. Korraldaja selgitust mööda ei raatsita sellist teekonda väga hinnaliste eksemplaridega ette võtta.

«Uunikumide tähesõidus» osalejatel tuli täita mitu lisaülesannet. Muu hulgas seiklesid nad metsateedel, tulistasid õhupüssist autotulede valgel plekkpurke ning otsisid kottpimedast metsast aardelaegast.

Võistluse võitis Tarmo Männardi võistkond vanal Volga ehk GAZ-21ga.

Märksõnad

Tagasi üles