Tartu tee saab sügisel esimese asfaldikihi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Truubi tarvis tegi eile tööd kaks ekskavaatorit.
Truubi tarvis tegi eile tööd kaks ekskavaatorit. Foto: Elmo Riig / Sakala

Bussiliikluses segadust tekitades sulgesid ehitajad esmaspäeval liikluse Tartu maan­teel Kuudekülas, kus reedeni käib truubivahetus.


Parajasti käsil oleval truubitööl ulatub kõrguste vahe seitsme meetrini. Uue truubi läbimõõt on meeter ja pikkus 38 meetrit. Vana, sama jäme truup pärines aastast 1971 ja oli kaks meetrit lühem.

Aktsiaseltsi TREF projektijuht Guido Lents ütles, et teeremont kulgeb plaanipäraselt ning augustis, ilmselt kuu teisel poolel, algab asfalteerimine. Sellega tehakse algust Kuudekülast ja liigutakse Viljandi poole.

Kevadel remonti läinud Viljandi ja Kalmetu vahelisel 12,3kilomeetrisel lõigul on vana asfalti veel umbes kolmel kilomeetril Kalmetu-poolses otsas. Selle plaanib ehitaja Lentsi teada üles võtta septembri algul.

Projektijuht kinnitas varem lubatut, et tänavu sügisel saab kogu teelõik esimese asfaldikihi. Töö lõpptärmin on järgmise aasta 15. september.

Tee-ehituse tõttu tõuseb paratamatult tolmu, mis häirib lähedal elavaid inimesi ja mille vastu peatöövõtja pidevalt võitleb. Lents selgitas, et kui just ei saja, kastab liikluseks avatud teelõiku iga päev kaks autot.

Ta tõdes, et ilmaoludest sõltuvalt kestab kastmisvee mõju erinevalt. «Kui väljas on kolmkümmend kraadi sooja ja päike kuumab, aurustub ka vesi kiiresti.»

Töö tellija, maanteeameti Lääne regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Allan Allik ütles, et on tööjärjega seni rahul, ehkki ehitajal oleks võimalik tempot tõsta: «Eks meie tahaks ikka, et asjad läheksid natuke kiiremini.»

Mõningaid väikseid näpunäiteid on maanteeamet ehitajale ka andnud — näiteks siluda Nuia silla juures pealesõite — ja ehitaja on nõuandeid järginud.

Ühtlasi soovitas maanteeamet ehitajal jätta tänavu üles võtmata viimane vana asfalt töötandri teises otsas ning panna juba üles võetud teeosale sügiseks lõplik ehk kahekihiline asfaltkate. Ehitaja on seni aga seda meelt, et kogu 12,3 kilomeetri pikkune lõik saab tänavu uue, kuid ühekihilise katte.

«Sõitjatele siin suurt vahet pole,» nentis Allik. «Sõita saab ühtviisi hästi nii alumise kui ülemise asfaltkatte peal. Kindlasti ei jää ühtki kruusast lõiku talveks liikluse alla.»

Peaspetsialist lisas, et remonditaval teelõigul on kiiruspiirang üldjuhul 50 ja parasjagu töös oleval lõigul 30 kilomeetrit tunnis. Vajaduse korral pannakse liiklust reguleerima valgusfoorid.

«Püüame hoida sõidetavust rahuldaval tasemel. Ehkki kohati on sõidutingimused ka head, siis väga häid liiklusolusid ehitataval objektil võimaldada ei saagi.»

Allik märkis veel, et kuni töö pole valmis ja ametlikult vastu võetud, on kogu vastutus remonditaval lõigul peatöövõtja TREF-i käes.

Viljandi ja Kalmetu vahelise teelõigu uuenduskuur läheb maksma 6,23 miljonit eurot, raha tuleb maanteeameti ehk riigi eelarvest. Viimati tehti kõnealusel teelõigul kapitaalremonti 1970. aastate algul.

Tagasi üles