Eesti Post tõi uue pakiautomaadi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Eesti Post on asunud teoks tegema mullu väljaöeldud plaani rajada pakiautomaatide võrgustik, mis asuks võistlema Viljandis valmivate Smartposti omadega.

Esimesed automaadid paigaldati eelmisel nädalal Narvas, Jõhvis, Rakveres, Kuressaares, Pärnus ja Haapsalus, sel nädalal jõudis järg Viljandi, Tallinna, Võru ja Tartu kätte. Erinevalt Smartposti iseteeninduspostkontoritest on Poola ettevõttes InPost valminud masinad mõeldud välitingimustesse ja see võimaldab neile juurde pääseda ööpäev ringi.

Eesti Posti pressiesindaja Inge Suderi sõnul on automaadid turvalised ja valveseadmetega ning paki vastuvõtmiseks kulub kõigest 15 sekundit. Samasuguse tehnoloogiaga automaate on ka Saksamaal, Taanis ja Venemaal.

Aparaate saab kasutama hakata augusti teisest poolest ja selleks ajaks peaks neid olema 38 Smartposti 46 vastu.

Eesti Post teatas, et pakiautomaate täidetakse ja tühjendatakse kaks korda päevas ning saadetise teekonda saab jälgida veebist. Suuremate e-kaubamajade ja postimüügifirmadega sõlmitud kokkuleppe järgi saab kauba vastuvõtmise kohaks valida seniste võimaluste kõrval ka Eesti Posti automaadi.

Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas on varem «Sakalale» öelnud, et siinne väike turg jääb kahele automaatide võrgule pikapeale kitsaks ning tulevikus tuleb ühel ilmselt masinad kokku pakkida.

Smartpost müüs oma pakiautomaatide võrgu ja kaubamärgi möödunud aastal Soome postifirmale Itella ja keskendus Cleveroni nime all aparaatide tootmisele. Cleveroni automaadid on peale Eesti kasutusel ka Soomes ja Venemaal.

ARVAMUS

ARNO KÜTT,
Cleveroni juhatuse liige

Cleveron pole välitingimustesse sobiva pakiautomaadi ideed maha matnud, kuid see peab tulema hoopis teistsugune kui seni maailmas toodetud kapid. Talvel kipuvad need kinni külmuma, suvel kuumaga aga sulavad näiteks šokolaadid, mida sageli saadetakse, üles.
Pealegi ei käi inimene öösel paki järel, seepärast keskendume siseruumidesse mõeldud automaatidele.

Tagasi üles