Kui UPT peab olema kõigile mõistliku hinnaga kättesaadav üleriigiline teenus, millele on seatud oma tingimused, näiteks maksimaalne paki kaal 20 kilogrammi, adresseeritud kiripost ning adressaadini toimetamise aeg, siis postiteenuste hulka kuuluvad kõik muud selle valdkonna teenused. Tuntumad nendest on ajalehtede kojukanne, üle 20 kilogrammi kaaluvate pakkide saatmine, partiisaadetised (siia võivad kuuluda ka UPT alas olevad saadetised, mida läkitatakse suurtes kogustes), reklaamide postitamine ja muu. Seega pole ajalehtede kojukanne uue seaduse mõistes UPT.
On imekspandav, et riigikogu liige arutleb selle üle, mis juhtub siis, kui konkurentsiamet ei saa UPT osutaja määramisega hakkama. Ta võiks teada, mida tähendab riigi kohustus ja selle täitmata jätmine. Sisuliselt oleks see sama kui jätta lastele haridus andmata. Kui nii peaks juhtuma, on selge, et riigikogu pole oma tööga hakkama saanud ja peaks laiali minema.
Määramisest rääkides ei saa unustada, et seda saab teha vaid juhul, kui leidub ettevõte, kes niisugust teenust osutada tahab. See aga tähendab, et teenuse hind peab katma kulud või maksab riik kahjumi kinni, kui soovib kodanikele odavamat teenust pakkuda.
Kui aga ükski teine teenuse osutaja ei julge turule tulla, pole midagi hullu lahti, sest siis on Eesti Post tugev ja hinnad talutavad. Ka Soomes ei julge keegi paljude postiteenuste osutamiseks turule tulla ja häda pole midagi — Itella post töötab laitmatult.